Godło, herb

Gimnazjum im.Bohaterów Akcji V2

w Sarnakach

Fakultety artystyczne 16/17 - kl. II i III

 

 REGULAMIN FAKULTETÓW ARTYSTYCZNYCH

(PLASTYCZNYCH, MUZYCZNYCH) W GIMNAZJUM IM. BOHATERÓW AKCJI V2

  1. W roku szkolnym 2016/2017 utworzone będą 2 grupy fakultetów artystycznych:

 

  • 1 plastyczna: zajęcia z fotografii, rysunek, sztuka w przestrzeni-(istnieje możliwość realizacji w I semestrze zajęć plastycznych, a w drugim fotografii).

  • 1 muzyczna: nauka gry na gitarze,  zajęcia wokalne, zespół instrumentalno – wokalny, aktywne słuchanie muzyki, taniec.
  1. Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów klas drugich i obowiązują przez 2 lata – 1 godzina tygodniowo.
  2. Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów klas III przez rok szkolny - 2 godziny w tygodniu.
  3. Po zapoznaniu się z regulaminem proponowanych fakultetów uczniowie wybierają odpowiedni dla siebie fakultet (plastyczny lub muzyczny) i składają wypełnioną przez rodziców deklarację.
  4. Warunkiem przyjęć na dany fakultet jest semestralna ocena z plastyki lub muzyki oraz umiejętności.
  5. Przynależność do wybranej grupy obowiązuje przez cały rok szkolny.
  6. W kolejnym roku nauki można zmienić grupę zajęć artystycznych pod warunkiem, że dana osoba znajdzie chętnego na swoje miejsce, a nauczyciel prowadzący zajęcia wyrazi zgodę.
  7. W klasie trzeciej, możliwa jest zmiana fakultetu w drugim semestrze, pod warunkiem, że dana osoba znajdzie chętnego na swoje miejsce, a nauczyciel prowadzący wyrazi zgodę.
  8. Liczba osób w danej grupie wynosi nie mniej niż 20 i nie więcej niż 25 osób (tyle, ile jest osób w danej  w klasie)
  9. Jeżeli liczba chętnych uczniów na dane zajęcia przekroczy ilość miejsc, nauczyciel prowadzący zajęcia przeprowadza sprawdzian badający predyspozycje uczniów i na tej podstawie kwalifikuje ucznia na odpowiednie zajęcia.
  10. Plany  zajęć ustala się zgodnie z tygodniowym planem edukacyjnym stworzonym na początku roku szkolnego.
  11. Zajęcia są obowiązkowe i podlegają ocenianiu przez nauczyciela prowadzącego. Wszelkie potrzebne materiały do uczestnictwa w zajęciach uczeń organizuje we własnym zakresie.
  12.  Zajęcia odbywają się tylko w trakcie trwania roku szkolnego.
  13.  Osoba prowadząca zajęcia odpowiada za dziecko wyłącznie w faktycznym miejscu prowadzenia zajęć.
  14. Zajęcia plastyczne mogą odbywać się poza terenem szkoły. Nauczyciel prowadzący zobowiązuje się powiadomić uczniów odpowiednio wcześniej o rodzaju zajęć, o godzinie ich rozpoczęcia i zakończenia. W takiej sytuacji wymagana jest pisemna zgoda rodziców na wyjazd dziecka poza teren szkoły.
  15. Zapisy uczniów odbywać się będą do 11 maja  2016 r. poprzez złożenie deklaracji w sekretariacie szkoły.
  16. Uczniowie, którzy nie złożą deklaracji w wyznaczonym terminie, zostaną  przydzieleni do grupy, w której będą jeszcze wolne miejsca.
  17. Zajęcia będą odbywać się na podstawie i zgodnie z zatwierdzonym programem nauczania.

Wzory deklaracji w zakładce DOKUMENTY 2015/16

 

 

Newsflash