Podsumowanie zaj. mat. w kl. IV-V
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Uncategorised
- Utworzono: 12-07-17
- Jolanta Chromiec
Informacja podsumowująca zajęcia wyrównawcze z matematyki klas IV-V realizowane w ramach projektu SRS VI
Na zajęciach uczniowie rozwiązując zadania rozwijali sprawność rachunkową, pamięć oraz umiejętność logicznego rozumowania. Poprzez pracę w grupach kształcili umiejętność przedstawiania rozwiązania zadania w sposób czytelny i wyrabiali nawyk sprawdzania uzyskanych rozwiązań. Karty pracy wykorzystywane na zajęciach przyzwyczajały uczniów do samodzielnego uczenia, pracowitości i analizy prostych zagadnień i problemów matematycznych. Gry i zabawy komputerowe pozwalały na utrwalanie zdobytych umiejętności.
U dzieci korzystających z zajęć pojawił się wzrost możliwości intelektualnych. Nastąpiło wyciszenie postaw lękowych. Dzieci chętnie zabierały głos , nie bały się, że sposób ich rozwiązania zadania będzie błędny. Zaczęły zachowywać się bardziej racjonalnie w sytuacjach problemowych. Nie uciekały przed sytuacjami trudnymi, tylko próbowały zadanie rozwiązać jeszcze raz. Poprawiły się również oceny otrzymywane na lekcjach matematyki.
Uczniowie uzyskali większą sprawność w zakresie:
- 1. Rachunku pamięciowego, szacowania wyników, algorytmów działań, dokonywania obliczeń.
- 2. Rozwiązywania zadań tekstowych związanych z codziennością.
- 3. Odczytywania informacji z tabel, rysunków i diagramów.
- 4. Formułowania w języku matematyki prostych problemów, spotykanych w środowisku ucznia.
- 5. Logicznego myślenia, czytania ze zrozumieniem oraz formułowania wniosków.
- 6. Wyrównali braki, nieznacznie poprawili oceny z przedmiotu, chętniej zgłaszają się do odpowiedzi.
Dzięki uczestniczeniu w zajęciach uczniowie mają mniejszą skalę niepowodzeń szkolnych. Po przeprowadzeniu diagnozy i dokonaniu analizy zbiorczej stwierdzam, iż każdy z uczestników zajęć osiągnął sukces na miarę swoich możliwości.
Uczniowie zakończyli udział w projekcie.
Jolanta Kołaczkowska