Informacja podsumowująca zajęcia wyrównawcze z matematyki klas IV-V realizowane w ramach projektu SRS VI
Na zajęciach uczniowie rozwiązując zadania rozwijali sprawność rachunkową, pamięć oraz umiejętność logicznego rozumowania. Poprzez pracę w grupach kształcili umiejętność przedstawiania rozwiązania zadania w sposób czytelny i wyrabiali nawyk sprawdzania uzyskanych rozwiązań. Karty pracy wykorzystywane na zajęciach przyzwyczajały uczniów do samodzielnego uczenia, pracowitości i analizy prostych zagadnień i problemów matematycznych. Gry i zabawy komputerowe pozwalały na utrwalanie zdobytych umiejętności.
U dzieci korzystających z zajęć pojawił się wzrost możliwości intelektualnych. Nastąpiło wyciszenie postaw lękowych. Dzieci chętnie zabierały głos , nie bały się, że sposób ich rozwiązania zadania będzie błędny. Zaczęły zachowywać się bardziej racjonalnie w sytuacjach problemowych. Nie uciekały przed sytuacjami trudnymi, tylko próbowały zadanie rozwiązać jeszcze raz. Poprawiły się również oceny otrzymywane na lekcjach matematyki.
Uczniowie uzyskali większą sprawność w zakresie:
Dzięki uczestniczeniu w zajęciach uczniowie mają mniejszą skalę niepowodzeń szkolnych. Po przeprowadzeniu diagnozy i dokonaniu analizy zbiorczej stwierdzam, iż każdy z uczestników zajęć osiągnął sukces na miarę swoich możliwości.
Uczniowie zakończyli udział w projekcie.
Jolanta Kołaczkowska