INFORMACJA
- Szczegóły
-
Nadrzędna kategoria: Archiwum
-
Utworzono: 27-03-20
-
Jolanta Chromiec
Sarnaki, 25 marca 2020 r.
Szanowni Rodzice!
Co najmniej do świąt się nie zobaczymy. Dołożymy wszelkich starań, żeby wzajemnie się wspierać, by edukacja w tej nowej odsłonie była możliwa do zrealizowania dla Waszych dzieci, a naszych uczniów.
Dzisiaj my dorośli, a przez nasze postawy także nasze dzieci, dostajemy bardzo trudną i może najważniejszą lekcję w życiu i dlatego…
- Ułożyliśmy plan dla poszczególnych klas, ale będziemy go modyfikować, jeśli okaże się, coś się nie sprawdza.
- Będziemy z Wami i z dziećmi w kontakcie – przez e-dziennik oraz inne kanały komunikacji, o ile pozwolą na to warunki (w tym dostęp do komputera i sieci internetowej w konkretnym domu).
- Będziemy „prowadzić” lekcje, ale mamy także gotowość, by rozmawiać z uczniami o tym, co jest teraz trudne – jeśli pojawią się pytania, impulsy z ich strony lub taką potrzebę Państwo wskażecie.
- Postaramy się, by nasza wspólna edukacyjna praca, nie odbywała się pod presją czasu.
- Będziemy oceniać pracę uczniów, ale dostosujemy to do nietypowych warunków i postaramy się, by to nie dokładało Państwu napięć i niepokoju.
- Być może niektórzy z nas udostępnią Wam numer telefonu, więc korzystajcie z tego kanału komunikacji na wspólnie ustalonych warunkach.
- We wskazanym okresie szkoła w realizacji kształcenia na odległość wykorzystuje platformę internetową Google Suite dla edukacji oraz dziennik elektroniczny Librus.
- Jeśli ktoś nie ma dostępu do Internetu, to w uzgodnieniu z wychowawcą i nauczycielami uczącymi wybiera najdogodniejszy sposób przekazywania materiałów (telefonicznie lub poprzez pocztę).
By wszystko to, co jest przed nami udało się wykonać jak najlepiej, potrzebujemy Waszego wsparcia i współdziałania:
- Bądźcie z nami w kontakcie i jeśli coś nie działa, piszcie i mówcie nam o tym.
- Organizujcie uczniom warunki do pracy, ale pozwólcie im, by samodzielnie pracowali – nawet jeśli to ma trwać dłużej niż z Waszą pomocą.
- Mobilizujcie dzieci do pracy, niech wkładają wysiłek w to, co robią– czyli poprzeczka podnoszona nieco wyżej, ale to Wy widzicie na co dzień, co się z dzieckiem dzieje, więc jeśli jest problem powiedzcie nam o tym.
- Bądźmy wobec siebie uczciwi – oceniając zadania domowe Waszych dzieci wierzymy, że to są prace wykonywane przez nich.
Jak pracujemy:
- Odział przedszkolny: wychowawca utrzymuje kontakt z rodzicami poprzez emaile oraz telefon. Zadania do wykonania przesyłane są na cały tydzień, aby każdy w swoim tempie, harmonogramie dnia mógł zaplanować pracę.
- Klasy I-III: Wychowawcy klas za pośrednictwem dziennika elektronicznego będą przekazywać do poniedziałku do godziny 9.00 rodzicom informację, jakie zagadnienia wynikające z planu nauczania powinno dziecko zrealizować w ramach nauczania w domu pod opieką rodziców. Informacja będzie na przykład dotyczyć, jakie fragmenty lub strony ćwiczeń lub podręcznika powinno dziecko wypełnić lub przeczytać pod nadzorem rodzica.
- Klasy IV-VIIINauczyciele przesyłają materiały uczniom w przeddzień zaplanowanej lekcji. Niektórzy mogą wysłać na cały tydzień. Uczniowie wspólnie z rodzicami ustalają czas nauki (do południa, po południu - uwzględniają możliwości rodziny odnośnie sprzętu, itd.) Mogą też być lekcje on-line. Informacje o takiej lekcji nauczyciel zamieści w przeddzień zajęć do godziny 15.00.
- Materiał przesłany do uczniów ma zawierać: temat, cel zajęć, wprowadzenie, link do materiałów, zadanie do zrobienia, informację, co powinien wiedzieć z tego zakresu, może być link do testu sprawdzającego.
- Konsultacje uczniów i rodziców, z nauczycielem prowadzącym, odbywają się w czasie podanym przez nauczyciela uczącego poprzez e-dziennik lub też inny środek komunikacji: czat, Messenger.
- Uczniowie są zobowiązani do regularnego zapoznawania się z treściami przesyłanymi przez nauczycieli i wychowawców poprzez dziennik elektroniczny- „Zadania domowe” i systematycznego wykonywania zadań przesyłanych przez nauczycieli. Ogłoszenia i informacje będą zamieszczane poprzez Wiadomości).
- W klasach IV-VIII ocenianiu podlegają:
- przede wszystkim zaangażowanie i aktywność ucznia ( zalogowanie się, ilość przekazanych prac, próba podjęcia wykonania zadania
- wykonane przez uczniów zadania domowe przesłane przez Librus lub platformę Google Suite
- dodatkowe prace dla chętnych związane z tematem przeprowadzonej lekcji przesłane przez Librus lub platformę Google Suite.
- Ocenianie I -III
- zaangażowanie i aktywność ucznia ( zalogowanie się, ilość przekazanych prac, próba podjęcia wykonania zadania)
-wykonane przez uczniów zadania domowe (przy podanych wcześniej kryteriach) przesłane przez Librus lub platformę Google Suite, SMS, MMS, kontakt telefoniczny
- dodatkowe prace dla chętnych związane z tematem przeprowadzonej lekcji przesłane przez Librus lub platformę Google Suite, SMS, MMS, kontakt telefoniczny
9. Wychowawcy klas mają stały kontakt z uczniami i rodzicami. To do nich w pierwszej kolejności należy przekazywać wszystkie informacje, szukać wsparcia.
10. Dostępny jest szkolny pedagog poprzez Librus, Messenger.
11. Kontakt do dyrektora telefoniczny 83 3599111 i poprzez Librus oraz pocztę: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.