Regulamin rekrutacji i uczestnictwa
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Uncategorised
- Utworzono: 22-09-16
- Jolanta Chromiec
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE SRS VI
SZKOŁA PODSTAWOWA W SARNAKACH
1. Informacja o projekcie:
Szkoła Równych Szans – VI edycja. Umowa o dofinansowanie numer umowy: RPMA.10.01.01-14-3910/15-00 projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020)
2. Cel projektu:
Zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli w 43 szkołach z 11 gmin województwa mazowieckiego, w tym w Gminie Sarnaki w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach.
Celem działań projektowych w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 jest zwiększenie kompetencji kluczowych co najmniej 130 uczniów i 11 nauczycieli.
3. Regulamin dotyczy nauczycieli oraz uczniów wszystkich klas Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach.
4. Informacja o planowanych zajęciach i wyjazdy:
- Rozwijanie kompetencji społecznych 12 uczniów klasy I-III -30 godzin (październik 2016 – marzec 2017),
- Rozwijanie kompetencji społecznych 11 uczniów klasy IV - VI -30 godzin (październik 2016 – marzec 2017),
- Zajęcia logopedyczne z klas I-VI -120 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
- Zajęcia literacko-artystyczne dla 15 uczniów z klas I-III – 80 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
- Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne dla 30 uczniów z klas IV-V (2 grupy x 15 uczniów po 30 godz.). Razem 60 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
- Zajęcia wyrównawcze ćwiczące sprawności rachunkowe i umiejętność rozwiązywania zadań z treścią związanych z sytuacjami z życia codziennego dla 12 uczniów klas IV-V 28 godzin. (październik 2016 – czerwiec 2017),
- Wyjazd edukacyjny i zajęcia warsztatowe przygotowane przez pracowników lub studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach dla 30 uczniów – czerwiec 2017,
- Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie (uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne) – wrzesień 2017,
- Koło zainteresowań dla 8 uczniów zdolnych z języka angielskiego klasy VI – 28 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 16 uczniów klas VI – 28 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
- Zajęcia wyrównawcze z zakresu kompetencji matematycznych dla uczniów klasy III,
- Zajęcia teatralne dla 30 uczniów z klas IV – VI (październik 2016 – czerwiec 2017),
- 2 Wyjazdy edukacyjne do teatru dla uczniów klas IV - VI – 12.2016, 09.2017 ,
- Zajęcia teatralne dla 31 uczniów klas II 60 godzin – 80 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
- 2 wyjazdy edukacyjne do teatru CKiS w Siedlcach dla uczniów klas II – 12.2016, 06.2017,
- Szkolenie nauczyciela - Trening Zastępowania Agresji – 2016.
5. Zasady i kryteria wyboru:
- Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią
- uczniowie:
- którzy mają problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi, niepełnosprawni,
- wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, uczniowie zdolni chcący korzystać z zajęć wykraczających poza standardowy system nauczania,
- nauczyciele:
- którzy potrzebują podnieść swoje kwalifikacje zawodowe wymagane do prowadzenia zajęć, wykazujący zainteresowanie swoim rozwojem zawodowym.
6. Sposób rekrutacji
- Rozwijanie kompetencji społecznych 12 uczniów klasy I-III - 12 uczniów w tym: objętych pomocą GOPS, z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim, niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią.
- Rozwijanie kompetencji społecznych 11 uczniów klasy IV - VI - uczniowie z rodzin objętych pomocą GOPS, z założoną Niebieską Kartą, objętych opieką asystenta rodziny, uczniowie niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią,
- Zajęcia logopedyczne dla 30 uczniów z klas I-VI -kwalifikacja na podstawie orzeczeń i opinii PPP, diagnozy szkolnego logopedy, wytypowani przez wychowawców oraz na podstawie indywidualnych zgłoszeń rodziców,
- Zajęcia literacko-artystyczne dla 15 uczniów z klas I-III -chętni uczniowie klas I-III, którzy wykazują zdolności plastyczne, literackie,
- Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne dla 30 uczniów z klas IV-V - Uczniowie posiadający wysokie umiejętności matematyczne potwierdzone wynikami końcowymi oraz sprawdzianami,
- Zajęcia wyrównawcze ćwiczące sprawności rachunkowe i umiejętność rozwiązywania zadań z treścią związanych z sytuacjami z życia codziennego dla 12 uczniów klas IV-V - Uczniowie klas IV ab i V ab posiadający opinie o dostosowaniu wymagań oraz osiągający niskie wyniki w diagnozie umiejętności matematycznych,
- Wyjazd edukacyjny i zajęcia warsztatowe przygotowane przez pracowników lub studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach dla 30 uczniów uczestniczących zajęciach warsztatowych rozwijających kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne,
- Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie - uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne,
- Koło zainteresowań dla 8 uczniów zdolnych z języka angielskiego - uczniowie klasy VI uzyskujący powyżej 70% ze sprawdzianów,
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 16 uczniów - Uczniowie mający problemy w naucei uzyskujący ze sprawdzianów poniżej 70%,
- Zajęcia wyrównawcze z zakresu kompetencji matematycznych dla 14 (7 - kl.A, kl. B-7) uczniów klasy III - uczniowie, którzy osiągają najsłabsze wyniki w nauce potwierdzone sprawdzianami i wynikami końcowymi,
- Zajęcia teatralne dla 30 uczniów z klas IV – VI –chętni uczniowie chcący rozwijać kompetencje w zakresie ekspresji kulturalnej poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz umiejętność współpracy w grupie, uczniowie zainteresowani rozwijaniem ekspresji kulturalnej o uzdolnieniach recytatorskich i interesujący się narzędziami TIK,
- 2 Wyjazdy edukacyjne do teatru – uczestnicy zajęć teatralnych klas IV – VI,
- Zajęcia teatralne dla 31 uczniów klas II – chętni uczniowie chcący rozwijać swoją osobowość poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz rozwijać umiejętność współpracy w grupie,
- 2 wyjazdy edukacyjne do teatru CKiS w Siedlcach – dla 31 uczniów uczestniczących w zajęciach koła teatralnego klas II Szkoły Podstawowej,
- Szkolenie nauczyciela - Trening Zastępowania Agresji - nauczyciel pedagog chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.
7. W grupie dopuszcza się udział do 2 wolnych słuchaczy (na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub losowego przypadku wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach),
8. Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.
9. Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem :
- oświadczenie uczestnika projektu,
- dane uczestnika projektu,
składa je w sekretariacie szkoły, w godzinach pracy sekretariatu, lub u wychowawcy klasy. Termin składania dokumentów upływa dnia 30 września 2016r.
- deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno – promocyjnych projektu SRS VI (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).
To oświadczenie składa do nauczyciela prowadzącego zajęcia.
10. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie: zs.edu.pl, w sekretariacie szkoły.
11. Rekrutację na zajęcia prowadzi nauczyciel, który odpowiada za realizację danych zajęć.
12. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów, którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji w ten sposób, że uczniowie, którzy wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.
13. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na koła zainteresowań przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów, którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji w ten sposób, że uczniowie, którzy wypadną najlepiej, kwalifikują się na zajęcia.
14. Nauczyciel sprawdza kompletność oraz przeprowadza analizę złożonych wniosków i opinii.
15. Nauczyciel wybiera grupę docelową.
16. Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp uczniów obu płci oraz uczniów niepełnosprawnych.
17. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.
18. W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie deklaracji .
19. Rekrutację prowadzi nauczyciel prowadzący dane zajęcia.
20.Ustalenie grupy uczniów biorących udział w zajęciach jest udokumentowane listą rekrutacyjną właściwą oraz lista rezerwową. Jeśli zajęcia trwają w kolejnym roku szkolnym, do projektu mogą przystąpić uczniowie spełniający kryteria z nowego rocznika.
21. Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów.
22. Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.
23. Obowiązki uczestników
1) W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek:
- Zapoznać się z regulaminem.
- Złożyć deklarację: dane uczestnika projektu.
- Złożyć deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno – promocyjnych projektu SRS VI (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).
- Uczeń ma obowiązek informacyjny (podawanie danych osobowych, składanie oświadczeń i deklaracji) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.
- Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w ewaluacji (monitoring osiągania kompetencji, ankiety) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2010.
2) Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.
24. Dodatkowe obowiązki uczestników:
- przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
- systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
- przestrzeganie punktualności.
25. Uprawnienia uczestników
- Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
- nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,
26. Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie:
- Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
- W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, nauczyciel prowadzący ma prawo usunąć uczestnika z grupy.
- Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. Ww. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
- W szczególnych sytuacjach uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.