Godło, herb

** Szkola Podst. w Sarnakach

*** im.Bohaterow Akcji V2

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa

 

07 SRS VI pasek bw

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE SRS  VI

SZKOŁA PODSTAWOWA W SARNAKACH

1. Informacja o projekcie:

Szkoła Równych Szans – VI edycja. Umowa o dofinansowanie numer umowy: RPMA.10.01.01-14-3910/15-00 projekt współfinansowany  przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020)

2. Cel projektu:

Zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli w 43 szkołach z 11 gmin  województwa mazowieckiego, w tym w Gminie Sarnaki w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach.

Celem działań projektowych  w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 jest zwiększenie kompetencji kluczowych co najmniej 130 uczniów i 11 nauczycieli.

3. Regulamin dotyczy nauczycieli oraz uczniów wszystkich klas Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach.

4. Informacja o planowanych zajęciach i wyjazdy:

    1. Rozwijanie kompetencji społecznych  12 uczniów klasy I-III -30 godzin (październik 2016 – marzec 2017),
    2. Rozwijanie kompetencji społecznych  11 uczniów klasy IV - VI -30 godzin (październik 2016 – marzec 2017),
    3. Zajęcia logopedyczne z klas I-VI -120 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
    4. Zajęcia literacko-artystyczne dla 15 uczniów z klas I-III – 80 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
    5. Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne dla 30 uczniów z klas IV-V (2 grupy x 15 uczniów po 30 godz.). Razem 60 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
    6. Zajęcia wyrównawcze ćwiczące sprawności rachunkowe i umiejętność rozwiązywania zadań z treścią związanych z sytuacjami z życia codziennego dla 12 uczniów klas IV-V 28 godzin. (październik 2016 – czerwiec 2017),
    7. Wyjazd edukacyjny i zajęcia warsztatowe przygotowane przez pracowników lub studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach dla 30 uczniów – czerwiec 2017,
    8. Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie (uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne) – wrzesień 2017,
    9. Koło zainteresowań dla 8 uczniów zdolnych z języka angielskiego klasy VI – 28 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
    10. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 16 uczniów klas VI – 28 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
    11. Zajęcia wyrównawcze z zakresu kompetencji matematycznych dla uczniów klasy III,
    12. Zajęcia teatralne dla 30 uczniów z klas IV – VI (październik 2016 – czerwiec 2017),
    13. 2 Wyjazdy edukacyjne do teatru dla uczniów klas IV - VI – 12.2016, 09.2017 ,
    14. Zajęcia teatralne dla 31 uczniów klas II 60 godzin – 80 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
    15. 2 wyjazdy edukacyjne do teatru CKiS w Siedlcach dla uczniów klas II – 12.2016, 06.2017,
    16. Szkolenie nauczyciela - Trening Zastępowania Agresji – 2016.

 

5. Zasady i kryteria wyboru:

    1. Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią
  • uczniowie:
  1. którzy mają  problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi, niepełnosprawni,
  2. wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, uczniowie zdolni chcący korzystać z zajęć  wykraczających poza standardowy system nauczania,
  • nauczyciele:
  1. którzy potrzebują podnieść swoje kwalifikacje zawodowe wymagane do prowadzenia zajęć, wykazujący zainteresowanie swoim rozwojem zawodowym.

 

6. Sposób rekrutacji

    1. Rozwijanie kompetencji społecznych  12 uczniów klasy I-III  - 12 uczniów w tym: objętych pomocą GOPS, z  niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim, niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią.
    2. Rozwijanie kompetencji społecznych  11 uczniów klasy IV - VI - uczniowie z rodzin objętych pomocą GOPS, z założoną Niebieską Kartą, objętych opieką asystenta rodziny, uczniowie niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią,
    3. Zajęcia logopedyczne dla 30 uczniów z klas I-VI -kwalifikacja na podstawie orzeczeń i opinii PPP, diagnozy szkolnego logopedy, wytypowani przez wychowawców oraz na podstawie indywidualnych zgłoszeń rodziców,
    4. Zajęcia literacko-artystyczne dla 15 uczniów z klas I-III -chętni uczniowie klas I-III, którzy wykazują zdolności plastyczne, literackie,
    5. Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne dla 30 uczniów z klas IV-V - Uczniowie posiadający wysokie umiejętności matematyczne potwierdzone wynikami końcowymi oraz sprawdzianami,
    6. Zajęcia wyrównawcze ćwiczące sprawności rachunkowe i umiejętność rozwiązywania zadań z treścią związanych z sytuacjami z życia codziennego dla 12 uczniów klas IV-V -   Uczniowie klas IV ab i V ab posiadający opinie o dostosowaniu wymagań oraz osiągający niskie wyniki w diagnozie umiejętności matematycznych,
    7. Wyjazd edukacyjny i zajęcia warsztatowe przygotowane przez pracowników lub studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach dla 30 uczniów uczestniczących zajęciach warsztatowych rozwijających kompetencje  matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne,
    8. Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie - uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne,
    9. Koło zainteresowań dla 8 uczniów zdolnych z języka angielskiego - uczniowie klasy VI uzyskujący powyżej 70% ze sprawdzianów,
    10. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 16 uczniów - Uczniowie mający problemy w naucei uzyskujący ze sprawdzianów poniżej 70%,
    11. Zajęcia wyrównawcze z zakresu kompetencji matematycznych dla 14 (7 - kl.A, kl. B-7) uczniów klasy III - uczniowie, którzy osiągają najsłabsze wyniki w nauce potwierdzone sprawdzianami i wynikami końcowymi,
    12. Zajęcia teatralne dla 30 uczniów z klas IV – VI –chętni uczniowie chcący rozwijać  kompetencje w zakresie ekspresji kulturalnej poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz umiejętność współpracy w grupie,  uczniowie zainteresowani rozwijaniem ekspresji kulturalnej o uzdolnieniach recytatorskich i interesujący się narzędziami TIK,
    13. 2 Wyjazdy edukacyjne do teatru – uczestnicy zajęć teatralnych klas IV – VI,
    14. Zajęcia teatralne dla 31 uczniów klas II – chętni uczniowie chcący rozwijać swoją osobowość poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz rozwijać  umiejętność współpracy w grupie,
    15. 2 wyjazdy edukacyjne do teatru CKiS w Siedlcach – dla 31 uczniów uczestniczących w zajęciach koła teatralnego klas II Szkoły Podstawowej,
    16. Szkolenie nauczyciela - Trening Zastępowania Agresji - nauczyciel pedagog chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.

7. W grupie dopuszcza się udział do 2 wolnych słuchaczy (na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub losowego przypadku  wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach),

8. Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.

    

9. Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem :

  • oświadczenie uczestnika projektu,
  • dane uczestnika projektu,

 składa je w sekretariacie szkoły, w godzinach pracy sekretariatu, lub u wychowawcy klasy. Termin składania dokumentów upływa dnia 30 września 2016r.

  • deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno – promocyjnych projektu SRS VI (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).

To oświadczenie składa do nauczyciela prowadzącego zajęcia.

10. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie: zs.edu.pl, w sekretariacie szkoły.

11. Rekrutację na zajęcia prowadzi nauczyciel, który odpowiada za realizację danych zajęć.

12. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów, którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji w ten sposób, że uczniowie, którzy wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.

13. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na koła zainteresowań przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów, którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji w ten sposób, że uczniowie, którzy wypadną najlepiej, kwalifikują się na zajęcia.

14. Nauczyciel sprawdza kompletność oraz przeprowadza analizę złożonych wniosków i opinii.

15. Nauczyciel wybiera grupę docelową.

16. Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp  uczniów obu płci  oraz uczniów niepełnosprawnych.

17. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.

18. W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z  listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie  deklaracji .

19. Rekrutację prowadzi nauczyciel prowadzący dane zajęcia.

20.Ustalenie grupy uczniów biorących udział w zajęciach jest  udokumentowane listą rekrutacyjną właściwą oraz lista rezerwową. Jeśli zajęcia trwają w kolejnym roku szkolnym, do projektu mogą przystąpić uczniowie spełniający kryteria z nowego rocznika.

21. Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów.

22. Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.

23. Obowiązki uczestników

1) W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek: 

  1. Zapoznać się z regulaminem.
  2. Złożyć deklarację: dane uczestnika projektu.
  3. Złożyć deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno – promocyjnych projektu SRS VI (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).
  4. Uczeń ma  obowiązek informacyjny (podawanie danych osobowych, składanie oświadczeń i deklaracji) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.
  5. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w ewaluacji (monitoring osiągania kompetencji,  ankiety) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2010.

2) Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.

24. Dodatkowe obowiązki uczestników:

    1. przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    2. systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
    3. przestrzeganie punktualności.

25. Uprawnienia uczestników

  1. Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
    1. nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,

26. Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie:

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
  2. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, nauczyciel prowadzący ma prawo usunąć uczestnika z grupy.
  3. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. Ww. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
  4. W szczególnych sytuacjach  uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.