Regulamin rekrutacji i uczestnictwa

Nadrzędna kategoria: Uncategorised
Utworzono: 22-09-16
Jolanta Chromiec

 

07 SRS VI pasek bw

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE SRS  VI

SZKOŁA PODSTAWOWA W SARNAKACH

1. Informacja o projekcie:

Szkoła Równych Szans – VI edycja. Umowa o dofinansowanie numer umowy: RPMA.10.01.01-14-3910/15-00 projekt współfinansowany  przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020)

2. Cel projektu:

Zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli w 43 szkołach z 11 gmin  województwa mazowieckiego, w tym w Gminie Sarnaki w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach.

Celem działań projektowych  w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 jest zwiększenie kompetencji kluczowych co najmniej 130 uczniów i 11 nauczycieli.

3. Regulamin dotyczy nauczycieli oraz uczniów wszystkich klas Szkoły Podstawowej im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach.

4. Informacja o planowanych zajęciach i wyjazdy:

    1. Rozwijanie kompetencji społecznych  12 uczniów klasy I-III -30 godzin (październik 2016 – marzec 2017),
    2. Rozwijanie kompetencji społecznych  11 uczniów klasy IV - VI -30 godzin (październik 2016 – marzec 2017),
    3. Zajęcia logopedyczne z klas I-VI -120 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
    4. Zajęcia literacko-artystyczne dla 15 uczniów z klas I-III – 80 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
    5. Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne dla 30 uczniów z klas IV-V (2 grupy x 15 uczniów po 30 godz.). Razem 60 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
    6. Zajęcia wyrównawcze ćwiczące sprawności rachunkowe i umiejętność rozwiązywania zadań z treścią związanych z sytuacjami z życia codziennego dla 12 uczniów klas IV-V 28 godzin. (październik 2016 – czerwiec 2017),
    7. Wyjazd edukacyjny i zajęcia warsztatowe przygotowane przez pracowników lub studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach dla 30 uczniów – czerwiec 2017,
    8. Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie (uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne) – wrzesień 2017,
    9. Koło zainteresowań dla 8 uczniów zdolnych z języka angielskiego klasy VI – 28 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
    10. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 16 uczniów klas VI – 28 godzin (październik 2016 – czerwiec 2017),
    11. Zajęcia wyrównawcze z zakresu kompetencji matematycznych dla uczniów klasy III,
    12. Zajęcia teatralne dla 30 uczniów z klas IV – VI (październik 2016 – czerwiec 2017),
    13. 2 Wyjazdy edukacyjne do teatru dla uczniów klas IV - VI – 12.2016, 09.2017 ,
    14. Zajęcia teatralne dla 31 uczniów klas II 60 godzin – 80 godzin (październik 2016 – listopad 2017),
    15. 2 wyjazdy edukacyjne do teatru CKiS w Siedlcach dla uczniów klas II – 12.2016, 06.2017,
    16. Szkolenie nauczyciela - Trening Zastępowania Agresji – 2016.

 

5. Zasady i kryteria wyboru:

    1. Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią
  1. którzy mają  problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi, niepełnosprawni,
  2. wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, uczniowie zdolni chcący korzystać z zajęć  wykraczających poza standardowy system nauczania,
  1. którzy potrzebują podnieść swoje kwalifikacje zawodowe wymagane do prowadzenia zajęć, wykazujący zainteresowanie swoim rozwojem zawodowym.

 

6. Sposób rekrutacji

    1. Rozwijanie kompetencji społecznych  12 uczniów klasy I-III  - 12 uczniów w tym: objętych pomocą GOPS, z  niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim, niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią.
    2. Rozwijanie kompetencji społecznych  11 uczniów klasy IV - VI - uczniowie z rodzin objętych pomocą GOPS, z założoną Niebieską Kartą, objętych opieką asystenta rodziny, uczniowie niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią,
    3. Zajęcia logopedyczne dla 30 uczniów z klas I-VI -kwalifikacja na podstawie orzeczeń i opinii PPP, diagnozy szkolnego logopedy, wytypowani przez wychowawców oraz na podstawie indywidualnych zgłoszeń rodziców,
    4. Zajęcia literacko-artystyczne dla 15 uczniów z klas I-III -chętni uczniowie klas I-III, którzy wykazują zdolności plastyczne, literackie,
    5. Zajęcia warsztatowe rozwijające kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne dla 30 uczniów z klas IV-V - Uczniowie posiadający wysokie umiejętności matematyczne potwierdzone wynikami końcowymi oraz sprawdzianami,
    6. Zajęcia wyrównawcze ćwiczące sprawności rachunkowe i umiejętność rozwiązywania zadań z treścią związanych z sytuacjami z życia codziennego dla 12 uczniów klas IV-V -   Uczniowie klas IV ab i V ab posiadający opinie o dostosowaniu wymagań oraz osiągający niskie wyniki w diagnozie umiejętności matematycznych,
    7. Wyjazd edukacyjny i zajęcia warsztatowe przygotowane przez pracowników lub studentów Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach dla 30 uczniów uczestniczących zajęciach warsztatowych rozwijających kompetencje  matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo – techniczne,
    8. Wyjazd edukacyjny do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie - uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne,
    9. Koło zainteresowań dla 8 uczniów zdolnych z języka angielskiego - uczniowie klasy VI uzyskujący powyżej 70% ze sprawdzianów,
    10. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego dla 16 uczniów - Uczniowie mający problemy w naucei uzyskujący ze sprawdzianów poniżej 70%,
    11. Zajęcia wyrównawcze z zakresu kompetencji matematycznych dla 14 (7 - kl.A, kl. B-7) uczniów klasy III - uczniowie, którzy osiągają najsłabsze wyniki w nauce potwierdzone sprawdzianami i wynikami końcowymi,
    12. Zajęcia teatralne dla 30 uczniów z klas IV – VI –chętni uczniowie chcący rozwijać  kompetencje w zakresie ekspresji kulturalnej poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz umiejętność współpracy w grupie,  uczniowie zainteresowani rozwijaniem ekspresji kulturalnej o uzdolnieniach recytatorskich i interesujący się narzędziami TIK,
    13. 2 Wyjazdy edukacyjne do teatru – uczestnicy zajęć teatralnych klas IV – VI,
    14. Zajęcia teatralne dla 31 uczniów klas II – chętni uczniowie chcący rozwijać swoją osobowość poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz rozwijać  umiejętność współpracy w grupie,
    15. 2 wyjazdy edukacyjne do teatru CKiS w Siedlcach – dla 31 uczniów uczestniczących w zajęciach koła teatralnego klas II Szkoły Podstawowej,
    16. Szkolenie nauczyciela - Trening Zastępowania Agresji - nauczyciel pedagog chcący podnieść swoje kwalifikacje zawodowe.

7. W grupie dopuszcza się udział do 2 wolnych słuchaczy (na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub losowego przypadku  wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach),

8. Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.

    

9. Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem :

 składa je w sekretariacie szkoły, w godzinach pracy sekretariatu, lub u wychowawcy klasy. Termin składania dokumentów upływa dnia 30 września 2016r.

To oświadczenie składa do nauczyciela prowadzącego zajęcia.

10. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie: zs.edu.pl, w sekretariacie szkoły.

11. Rekrutację na zajęcia prowadzi nauczyciel, który odpowiada za realizację danych zajęć.

12. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów, którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji w ten sposób, że uczniowie, którzy wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.

13. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na koła zainteresowań przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów, którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji w ten sposób, że uczniowie, którzy wypadną najlepiej, kwalifikują się na zajęcia.

14. Nauczyciel sprawdza kompletność oraz przeprowadza analizę złożonych wniosków i opinii.

15. Nauczyciel wybiera grupę docelową.

16. Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp  uczniów obu płci  oraz uczniów niepełnosprawnych.

17. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.

18. W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z  listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie  deklaracji .

19. Rekrutację prowadzi nauczyciel prowadzący dane zajęcia.

20.Ustalenie grupy uczniów biorących udział w zajęciach jest  udokumentowane listą rekrutacyjną właściwą oraz lista rezerwową. Jeśli zajęcia trwają w kolejnym roku szkolnym, do projektu mogą przystąpić uczniowie spełniający kryteria z nowego rocznika.

21. Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów.

22. Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.

23. Obowiązki uczestników

1) W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek: 

  1. Zapoznać się z regulaminem.
  2. Złożyć deklarację: dane uczestnika projektu.
  3. Złożyć deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno – promocyjnych projektu SRS VI (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).
  4. Uczeń ma  obowiązek informacyjny (podawanie danych osobowych, składanie oświadczeń i deklaracji) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.
  5. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w ewaluacji (monitoring osiągania kompetencji,  ankiety) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2010.

2) Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.

24. Dodatkowe obowiązki uczestników:

    1. przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    2. systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
    3. przestrzeganie punktualności.

25. Uprawnienia uczestników

  1. Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
    1. nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,

26. Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie:

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
  2. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, nauczyciel prowadzący ma prawo usunąć uczestnika z grupy.
  3. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. Ww. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
  4. W szczególnych sytuacjach  uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.