Godło, herb

w Sarnakach

Mazury

29 maja 2012 roku klasa I a i II b gimnazjum
oraz V b szkoły podstawowej  wyjechały na trzydniową wycieczkę na Mazury. Wycieczkę zorganizowała i prowadziła wychowawczyni klasy II a p. Beata Rosiak, a opiekunami byli: p. Irena Paździor, p. Barbara Radzikowska oraz ks. Łukasz Suszko.

alt

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Giżycko, gdzie podziwialiśmy piękny krajobraz z wieży ciśnień i obejrzeliśmy Twierdzę Boyen – imponującą fortyfikację powstałą w XIX wieku. Szukaliśmy jeszcze pewnego głazowiska z głazami mającymi 11 m w obwodzie, ale… chyba  ktoś te głazy przyorał ;-) Za to pięknawiosenna burza była całkiem okazała i przemoczyło nas do suchej nitki. Drugi dzień obfitował w kolejne atrakcje, m. in. dwugodzinny pobyt w kompleksie basenowym w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach oraz rejs statkiem po jeziorze Śniardwy. Ostatniego dnia obejrzeliśmy Wilczy Szaniec - kwaterę Hitlera z II wojny światowej w Gierłoży, gotyckie kościoły i zamki w Reszlu i Kętrzynie. Na koniec w  pięknej osiemnastowiecznej świątyni w Świętej Lipce wysłuchaliśmy krótkiego koncertu organowego. Był on jednocześnie widowiskiem ukazującym możliwości tamtejszych organów, w których podczas gry rzeźbione figury aniołów i świętych poruszają się, kłaniają, dzwonią dzwoneczkami. Organy te niezmiennie od wielu lat przyciągają do Świętej Lipki tłumy turystów z Polski i zza granicy.

Po trzech dniach zwiedzania i przedniej zabawy wróciliśmy do domu.