Godło, herb

** Szkola Podst. w Sarnakach

*** im.Bohaterow Akcji V2

Strona główna

INFORMACJA

 

 

W naszej szkole nadal trwa akcja strajkowa. Egzamin ósmoklasisty odbędzie się zgodnie z harmonogramem. Odbędzie się także zaplanowany na poniedziałek wyjazd do Warszawy na "Zemstę". Od wtorku są dni wolne od zajęć dydaktycznych ze względu na egzamin, a od czwartku rozpoczyna się wielkanocna przerwa świąteczna.

 

Egzamin ósmoklasisty: 

15 kwietnia 2019 r. – godz. 9.00 język polski (120 min.)
16 kwietnia 2019 r. – godz. 9.00 matematyka (100 min.)
17 kwietnia 2019 r. – godz. 9.00 język obcy (90 min.)

Autobusy poranne zgodnie z harmonogramem dowożenia, odjazdy po egzaminie ok. godz. 12.15

Uczniowie muszą pamiętać o punktualnym przybyciu (należy być ok. 8.30), posiadaniu legitymacji szkolnej, długopisów z czarnym tuszem i linijki (na matematykę). Można mieć wodę. Uczniowie nie mogą wnosić na salę urządzeń telekomunikacyjnych.

Uczeń, który nie przystąpi do egzaminu, nie otrzymuje promocji i nie kończy szkoły podstawowej.

 

 

Informacja

 
 
 
 
 
Szanowni Rodzice!
 
 
Informujemy, że w przeprowadzonym na terenie Szkoły Podstawowej w Sarnakach referendum, pracownicy szkoły opowiedzieli się za strajkiem.
 
W związku z powyższym istnieje możliwość, że planowany od 8 kwietnia 2019 roku (poniedziałek) strajk nauczycieli i pracowników oświaty odbędzie się także w naszej szkole i trwać będzie do odwołania. Zdajemy sobie sprawę, że protest pracowników oświaty może wiązać się z pewnymi trudnościami dla Was i Waszych dzieci, ale uprzejmie prosimy o zapewnienie w tych dniach opieki dla swoich dzieci. W sytuacji braku takiej możliwości, prosimy o zgłoszenie tego faktu do wychowawcy osobiście lub poprzez dziennik elektroniczny do 05 kwietnia do godziny 12.00, aby można było w porozumieniu z organem prowadzącym zorganizować zajęcia opiekuńcze.
Jeśli sytuacja ulegnie zmianie, przekażemy informację poprzez dziennik elektroniczny do godziny 14.30. 05.04.2019.
 
Prosimy Państwa o wyrozumiałość i wsparcie w trudnej sytuacji.
 
 
Barbara Michoń
Jolanta Chromiec
 

Opłata za obiady w kwietniu

opłata kwiecieńobiady kwiecień zerówka na str

Informacje dla uczniów klasy VIII

 
 
 
Egzaminy coraz bliżej...
gimnazjalny - 10-12 kwietnia
ósmoklasisty - 15-17 kwietnia
W zakładce DOKUMENTY znajduje się zestaw informacji niezbędnych dla uczniów klas III gim i VIII SP.

Rekrutacja do klasy I na r. szk. 19/20

 

 

Wniosek o przyjęcie dziecka do klasy I SP w Sarnakach

na rok szkolny 2019/2020

należy złożyć w sekretariacie szkoły

w terminie 1-22 marca 2019 r.

 

Wniosek dostępny w zakładce DOKUMENTY - rok szkolny 2019/2020

Wywiadówka

 

wyw I

Prośba

 

 

 

Apelujemy do rodziców o kontrolowanie czystości głów dzieci. 

 

wszawica1

wszawica2

Zasady postępowania w przypadku stwierdzenia wszawicy w szkole:

1.Wychowawca  informuje wszystkich rodziców o stwierdzeniu wszawicy w klasie, z zaleceniem codziennej kontroli czystości głowy dziecka oraz czystości głów domowników. Jeśli w dalszym ciągu problem wszawicy istnieje, to zbiera zgody rodziców na sprawdzenie głowy dziecka przez pielęgniarkę.

2.Dyrektor szkoły zarządza dokonanie przez pielęgniarkę kontroli czystości skóry głowy wszystkich dzieci w grupie, klasie, z zachowaniem zasady intymności (kontrola indywidualna  w wydzielonym pomieszczeniu).

3.Pielęgniarka zawiadamia rodziców dzieci, u których stwierdzono wszawicę, o konieczności podjęcia niezwłocznie zabiegów higienicznych skóry głowy. W razie potrzeby instruuje rodziców o sposobie działań, informuje też o konieczności poddania się kuracji wszystkich domowników i monitoruje skuteczność działań, jednocześnie informuje dyrektora szkoły o wynikach kontroli i skali zjawiska.

4.W przypadku, gdy rodzice zgłoszą trudności w przeprowadzeniu kuracji (np. brak środków na zakup preparatu), dyrektor szkoły we współpracy z ośrodkiem pomocy społecznej, udzielają rodzicom lub opiekunom niezbędnej pomocy.

5.Pielęgniarka po upływie 7 -10 dni kontroluje stan czystości skóry głowy dzieci po przeprowadzonych zabiegach higienicznych przez rodziców.

6.W sytuacji stwierdzenia nieskuteczności zalecanych działań, niewyrażenia zgody na kontrolę głowy dziecka pielęgniarka zawiadamia o tym dyrektora szkoły w celu podjęcia bardziej radykalnych kroków (zawiadomienie ośrodka pomocy społecznej o konieczności wzmożenia nadzoru nad realizacją funkcji opiekuńczych przez rodziców dziecka oraz udzielenia potrzebnego wsparcia).

 

Śniadanie daje moc!!!

DSC 0601
8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Dzień ten ustanowiony został w 2007 roku. Tego dnia w szkołach w całej Polsce realizowany jest program „Śniadanie Daje Moc”.

W naszej szkole akcja ta została zorganizowana przez Samorząd Uczniowski, a uczniowie spożywali przygotowane przez nich śniadanie 6 listopada. Wśród zdrowych przekąsek znalazły się m.in.: kolorowe kanapki, racuchy, naleśniki, placki ziemniaczane, muffinki, gofry, koreczki serowe, tosty, sałatki, owoce, a do popicia kakao.

DSC 0612

Akcja poprzedzona była ankietą skierowaną do wszystkich uczniów szkoły. Na pytanie: Czy jesz śniadanie w domu przed wyjściem do szkoły?
-uczniowie klas 1-3 odpowiadali:
65% ZAWSZE 27% CZASAMI 8% NIGDY
- uczniowie klas 4-6 odpowiadali:
67% ZAWSZE 25% CZASAMI 8% NIGDY
- uczniowie klas 7, 8 i 3 gimnazjum odpowiadali:
49% ZAWSZE 32% CZASAMI 19% NIGDY

Mamy nadzieję, że wszyscy wiedzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu uczniowie mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę na inne aktywności. Jak widać, jest jeszcze dużo do zrobienia w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych i młodzieży. Wierzymy, że program „Śniadanie daje moc” przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych i większej dbałości o spożywanie śniadania – w domu i szkole.

 

ZDJĘCIA

 

Rusza "Akademia Wspólnych Doświadczeń"

 

 

Wspólne działania? Czemu nie?
W naszej szkole rozpoczęły się działania w ramach programu „Akademia Wspólnych Doświadczeń”. Program realizowany jest w oddziale przedszkolnym jako innowacja pedagogiczna. Obejmuje cykl zajęć uwzględniających metody aktywnego działania i zasady polisensorycznego poznawania świata. Zajęcia prowadzą uczniowie klas starszych pod kierunkiem opiekunek Samorządu Uczniowskiego - p. B. Czuż i p. E. Orzepowskiej.

29 października 2018 roku odbyły się pierwsze zajęcia, podczas których przedszkolaki metodą mnemotechniki nauczyły się kolejności kolorów tęczy i samodzielnie wykonały tęcze z plasteliny i z cukierków Skittles. Najmłodsi bardzo aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach. Dla prowadzących (Julii i Leny z kl. Vb) było to również nowe doświadczenie i okazja do nabycia ważnych kompetencji społecznych. Kolejne zajęcia już wkrótce.

DSC 0423

DSC 0442

ZDJĘCIA

 

Halloween hunt 2018 - podsumowanie

 

 

Pierwsza szkolna gra terenowa z kodami QR już za nami. W imprezie wystartowało ponad 20 uczniów zarówno Szkoły Podstawowej jak i Gimnazjum, którzy zmagali się z zadaniami w pojedynkę bądź w drużynach 2-3 osobowych. Co prawda nie wszyscy uczestnicy dobrnęli do zadania finałowego – część nie wyrobiła się w czasie, część uznała zadania za zbyt trudne… Na szczęście znalazła się też grupa osób, które wytrwały, znalazły wszystkie kody ze wskazówkami i wykonały wszystkie zadania! Serdecznie im gratulujemy!!! Jednak najszybciej uporały się z zadaniami trzy drużyny, które nagrodzone zostały słodkim upominkiem oraz „voucherami na niepytanie”. A oto one:

halloween1

Kornelia Dziwińska i Jan Rosiak z kl. VII B

Natalia Stachowicz, Jakub Hackiewicz i Arkadiusz Dudko z kl. 3 B Gimnazjum

Zuzanna Stachowicz, Magdalena Stefaniuk i Wiktoria Miłkowska z kl. VI B.

Gorące słowa podziękowania kierujemy w stronę biblioteki – tam Pani Machut przez cały dzień czuwała i cierpliwie gościła kolejnych uczestników zgłaszających się po jedno z zadań-wskazówek.

Gratulujemy raz jeszcze zwycięzcom oraz wszystkim tym, którzy odważyli się podjąć wyzwanie! Dziękujemy za udział w grze i zapraszamy do kolejnych ‘eventów”!

Halloween2

Zespół nauczycieli języka angielskiego

Siódmoklasiści obejrzeli "Balladynę"

 

 

Teatr Lektur Szkolnych zawitał 30 października 2018 r. do Siedlec. Dzięki temu siódmoklasiści mogli zobaczyć teatralną adaptację "Balladyny" Juliusza Słowackiego - tragedii, której treść niedawno analizowali i interpretowali podczas lekcji języka polskiego.

45116626 1889993847715258 1403052187948417024 o