Godło, herb

** Szkola Podst. w Sarnakach

*** im.Bohaterow Akcji V2

Strona główna

Prośba

 

 

 

Apelujemy do rodziców o kontrolowanie czystości głów dzieci. 

 

wszawica1

wszawica2

Zasady postępowania w przypadku stwierdzenia wszawicy w szkole:

1.Wychowawca  informuje wszystkich rodziców o stwierdzeniu wszawicy w klasie, z zaleceniem codziennej kontroli czystości głowy dziecka oraz czystości głów domowników. Jeśli w dalszym ciągu problem wszawicy istnieje, to zbiera zgody rodziców na sprawdzenie głowy dziecka przez pielęgniarkę.

2.Dyrektor szkoły zarządza dokonanie przez pielęgniarkę kontroli czystości skóry głowy wszystkich dzieci w grupie, klasie, z zachowaniem zasady intymności (kontrola indywidualna  w wydzielonym pomieszczeniu).

3.Pielęgniarka zawiadamia rodziców dzieci, u których stwierdzono wszawicę, o konieczności podjęcia niezwłocznie zabiegów higienicznych skóry głowy. W razie potrzeby instruuje rodziców o sposobie działań, informuje też o konieczności poddania się kuracji wszystkich domowników i monitoruje skuteczność działań, jednocześnie informuje dyrektora szkoły o wynikach kontroli i skali zjawiska.

4.W przypadku, gdy rodzice zgłoszą trudności w przeprowadzeniu kuracji (np. brak środków na zakup preparatu), dyrektor szkoły we współpracy z ośrodkiem pomocy społecznej, udzielają rodzicom lub opiekunom niezbędnej pomocy.

5.Pielęgniarka po upływie 7 -10 dni kontroluje stan czystości skóry głowy dzieci po przeprowadzonych zabiegach higienicznych przez rodziców.

6.W sytuacji stwierdzenia nieskuteczności zalecanych działań, niewyrażenia zgody na kontrolę głowy dziecka pielęgniarka zawiadamia o tym dyrektora szkoły w celu podjęcia bardziej radykalnych kroków (zawiadomienie ośrodka pomocy społecznej o konieczności wzmożenia nadzoru nad realizacją funkcji opiekuńczych przez rodziców dziecka oraz udzielenia potrzebnego wsparcia).

 

Śniadanie daje moc!!!

DSC 0601
8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania. Dzień ten ustanowiony został w 2007 roku. Tego dnia w szkołach w całej Polsce realizowany jest program „Śniadanie Daje Moc”.

W naszej szkole akcja ta została zorganizowana przez Samorząd Uczniowski, a uczniowie spożywali przygotowane przez nich śniadanie 6 listopada. Wśród zdrowych przekąsek znalazły się m.in.: kolorowe kanapki, racuchy, naleśniki, placki ziemniaczane, muffinki, gofry, koreczki serowe, tosty, sałatki, owoce, a do popicia kakao.

DSC 0612

Akcja poprzedzona była ankietą skierowaną do wszystkich uczniów szkoły. Na pytanie: Czy jesz śniadanie w domu przed wyjściem do szkoły?
-uczniowie klas 1-3 odpowiadali:
65% ZAWSZE 27% CZASAMI 8% NIGDY
- uczniowie klas 4-6 odpowiadali:
67% ZAWSZE 25% CZASAMI 8% NIGDY
- uczniowie klas 7, 8 i 3 gimnazjum odpowiadali:
49% ZAWSZE 32% CZASAMI 19% NIGDY

Mamy nadzieję, że wszyscy wiedzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu uczniowie mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę na inne aktywności. Jak widać, jest jeszcze dużo do zrobienia w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych i młodzieży. Wierzymy, że program „Śniadanie daje moc” przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych i większej dbałości o spożywanie śniadania – w domu i szkole.

 

ZDJĘCIA

 

Rusza "Akademia Wspólnych Doświadczeń"

 

 

Wspólne działania? Czemu nie?
W naszej szkole rozpoczęły się działania w ramach programu „Akademia Wspólnych Doświadczeń”. Program realizowany jest w oddziale przedszkolnym jako innowacja pedagogiczna. Obejmuje cykl zajęć uwzględniających metody aktywnego działania i zasady polisensorycznego poznawania świata. Zajęcia prowadzą uczniowie klas starszych pod kierunkiem opiekunek Samorządu Uczniowskiego - p. B. Czuż i p. E. Orzepowskiej.

29 października 2018 roku odbyły się pierwsze zajęcia, podczas których przedszkolaki metodą mnemotechniki nauczyły się kolejności kolorów tęczy i samodzielnie wykonały tęcze z plasteliny i z cukierków Skittles. Najmłodsi bardzo aktywnie i z zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach. Dla prowadzących (Julii i Leny z kl. Vb) było to również nowe doświadczenie i okazja do nabycia ważnych kompetencji społecznych. Kolejne zajęcia już wkrótce.

DSC 0423

DSC 0442

ZDJĘCIA

 

Halloween hunt 2018 - podsumowanie

 

 

Pierwsza szkolna gra terenowa z kodami QR już za nami. W imprezie wystartowało ponad 20 uczniów zarówno Szkoły Podstawowej jak i Gimnazjum, którzy zmagali się z zadaniami w pojedynkę bądź w drużynach 2-3 osobowych. Co prawda nie wszyscy uczestnicy dobrnęli do zadania finałowego – część nie wyrobiła się w czasie, część uznała zadania za zbyt trudne… Na szczęście znalazła się też grupa osób, które wytrwały, znalazły wszystkie kody ze wskazówkami i wykonały wszystkie zadania! Serdecznie im gratulujemy!!! Jednak najszybciej uporały się z zadaniami trzy drużyny, które nagrodzone zostały słodkim upominkiem oraz „voucherami na niepytanie”. A oto one:

halloween1

Kornelia Dziwińska i Jan Rosiak z kl. VII B

Natalia Stachowicz, Jakub Hackiewicz i Arkadiusz Dudko z kl. 3 B Gimnazjum

Zuzanna Stachowicz, Magdalena Stefaniuk i Wiktoria Miłkowska z kl. VI B.

Gorące słowa podziękowania kierujemy w stronę biblioteki – tam Pani Machut przez cały dzień czuwała i cierpliwie gościła kolejnych uczestników zgłaszających się po jedno z zadań-wskazówek.

Gratulujemy raz jeszcze zwycięzcom oraz wszystkim tym, którzy odważyli się podjąć wyzwanie! Dziękujemy za udział w grze i zapraszamy do kolejnych ‘eventów”!

Halloween2

Zespół nauczycieli języka angielskiego

Siódmoklasiści obejrzeli "Balladynę"

 

 

Teatr Lektur Szkolnych zawitał 30 października 2018 r. do Siedlec. Dzięki temu siódmoklasiści mogli zobaczyć teatralną adaptację "Balladyny" Juliusza Słowackiego - tragedii, której treść niedawno analizowali i interpretowali podczas lekcji języka polskiego.

45116626 1889993847715258 1403052187948417024 o

 

VIIb na Festiwalu Nauki w Siedlcach

 

 

19 października klasa VIIb jeździła z wychowawczynią B. Rosiak i p. J. Janik do Siedlec. Uczniowie uczestniczyli w dwóch warsztatach, zorganizowanych w ramach XX Festiwalu Nauki i Sztuki na UPH w Siedlcach. Zgłębiali tajniki japońskich obliczeń z wykorzystaniem liczydeł soroban oraz poznali wszechstronne zastosowania ciekłych kryształów. Na koniec głowili się rozwiązując zagadki w Escape Roomie.

IMG 20181019 110304

 ZDJĘCIA

 

Urodziny Herberta

 

 

Rok 2018 został ogłoszony Rokiem Zbigniewa Herberta. 29 października obchodziliśmy w naszej szkole 94. urodziny tego niezłomnego Poety. Uczennice z klasy VII b (Oliwia Golwiej, Kamila Wawryniuk, Kornelia Dziwińska, Zuzanna Bartoszuk, Gabriela Rybaczuk) przedstawiły młodszym i starszym kolegom życie i twórczość artysty, a nauczyciele - wybrane wiersze. Można było wysłuchać tekstów w wykonaniu pań: Ireny Paździor, Anety Stefaniuk, Agaty Wasilewskiej, Bożeny Szymańskiej, Jolanty Chromiec i Barbary Michoń. Recytowali również panowie: Rafał Dydycz oraz Tadeusz Goś. Spotkanie wzbogaciła okolicznościowa gazetka o poecie. Publiczność z wielką uwagą słuchała wierszy. Tę nietypową lekcję języka polskiego przygotowały panie: Anna Machut i Dorota Szpura.

 

DSC 0418

ZDJĘCIA

 

Porządki na cmentarzu

20181030 100209

20181030 100958

Koniec października to czas, w którym nasze myśli wędrują ku tym, których już nie ma między nami...

Nasi uczniowie dbają o miejsca pamięci o zmarłych. 30 paźdzernika 2018 r. czwartoklasiści z wychowawczyniami i przy wsparciu kolegów z klasy III gimnazjum uprzątnęli z liści stary cmentarz oraz pozostawili lampki.

ZDJĘCIA

 

Smartfony w dłoń!

 

 

Lekcje języka to nie tylko wkuwanie czasowników nieregularnych, słówek czy konstrukcje gramatyczne. To także nauka o kulturze i ludziach, którzy się tym językiem posługują. „Dlatego nauczanie zagadnień kulturowych związanych z danym obszarem języka angielskiego stanowi integralną, nieodzowną część procesu nauczania języka. Ponadto, poprzez poznawanie historii, tradycji i zwyczajów w innych krajach, ze szczególnym uwzględnieniem państw anglojęzycznych, kształtujemy w uczniach świadomość językową, a jednocześnie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur.”

Podążając za celami nauczania języka, zawartymi w podstawie programowej, zapraszamy wszystkich uczniów na pełną emocji ogólnoszkolną lekcję Halloween! Utrzymana w konwencji Escape Room gra z dreszczykiem, zawiera elementy tajemnicy i dużą dawkę niewiadomych, których rozwikłanie prowadzi do odkrycia szyfru, za którym zakodowana jest anty-klątwa. Każde zadanie zawiera wskazówkę, gdzie szukać kolejnego wyzwania. Stworzony został „łańcuch” zadań, a rozwiązanie ostatniego jest tajnym hasłem do zdobycia nagrody-skarbu.

Liczy się kreatywność, spostrzegawczość i szybkość – główna nagroda czeka tylko na trzy osoby/drużyny, które najszybciej odszyfrują i wyrecytują zaklęcie!

A to wszystko już w najbliższą środę, 31 października! Jedyne czego potrzebujecie, by wziąć udział w zabawie to smartfony z dostępem do Internetu (przynajmniej jeden telefon na drużynę), ewentualnie słuchawki, oraz zainstalowany na telefonie czytnik kodów QR. No i dobre buty, bo przemierzycie szkołę wzdłuż i wszerz! Do zabawy można przystąpić indywidualnie bądź w drużynach 2-3 osobowych.

I najważniejsze! Bawimy się tylko podczas przerw!

Dzień przed planowaną zabawą na szkolnym FB oraz stronie internetowej pojawi się zakodowana wiadomość z pierwszą wskazówką. Bądźcie czujni i bawcie się dobrze!

Październikowa religia w zerówce

44896662 1881503365230973 3742583301429264384 n

Na ostatniej październikowej religii przedszkolaki rozmawiały z ks. Piotrem o Maryi, objawieniach fatimskich i różańcu. W trakcie zajęć dzieci wspólnie wykonały różaniec - krzyż i serce pomalowały, a paciorki zrobiły z folii aluminiowej.

43770178 1881503508564292 513374408643969024 n

 

 

Recytujemy dla Niepodległej

Untitled 2

"Recytujemy dla Niepodległej" to tytuł konkursu poezji patriotycznej z okazji 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. 26 października 2018 r. przystąpiło do niego 18 uczniów z klas od pierwszej do trzeciej gimnazjum. Uroczystość rozpoczęliśmy od śpiewu naszego hymnu narodowego.

 

Wyniki konkursu:
w kategorii klas I-III
I miejsce - Agata Lisiecka, kl. III
II miejsce - Olaf Janik, kl. III
III miejsce - Wojciech Bortnowski, kl. II


w kategorii klas IV- VI
I miejsce - Patrycja Jakubiak, kl. Vb

II miejsce - Aleksandra Bartoszuk, kl.Va

III miejsce - Maria Kalinowska, kl.Va
wyróżnienie - Julia Stachowicz, kl.Vb, Gabriela Bartoszuk, kl.Va

w kategorii klas VII-VIII i gimnazjum
I miejsce - Natalia Daniluk, kl. VII a
II miejsce - Julia Klimiuk, kl. III gimnazjum
III miejsce - Kamila Wawryniuk, kl.VII b
wyróżnienie - Zuzanna Wasiluk, kl. VIIa, Oliwia Golwiej, kl. VIIb

Uroczyste rozdanie nagród i pamiątkowych dyplomów odbędzie się podczas szkolnych obchodów 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości 9 listopada.
D. Szpura