Godło, herb

** Szkola Podst. w Sarnakach

*** im.Bohaterow Akcji V2

Szkoła Przedsiębiorczości - podsumowanie

 

 

W dniu dzisiejszym odbył się apel podsumowujący kilkumiesięczny projekt Szkoła Przedsiębiorczości, w którym brały udział klasy VII i VIII. Nasz gość specjalny, Nadleśniczy pan Andrzej Wybranowski, z zaciekawieniem wysłuchał prezentacji uczniów i wziął udział w ceremonii wręczenia nagród w konkursach przygotowanych przez firmę SARNEX.

Firmy ECONOMY LINE oraz SARNEX, założone przez uczniów, przedstawiły społeczności szkolnej przygotowane i przeprowadzone przez siebie inicjatywy ekonomiczne.

Prawie każdy z uczniów brał udział w jednej lub kilku przygotowanych przez SARNEX grach, dlatego nagród i upominków ufundowanych przez Nadleśnictwo Sarnaki było naprawdę dużo.

Poniżej przedstawiamy informacje o przeprowadzonych w szkole inicjatywach firmy SARNEX.

1. GRA EKONOMICZNA Z KODAMI QR dla klas IV-VIII
Korzystając z ,,Księgi Szyfrów” (materiały Centrum Dobrego Wychowania) stworzyliśmy kilkanaście krzyżówek, w których hasła były zaszyfrowane i zakodowane kodami QR. Uczniowie korzystając z telefonów skanowali kody, rozwiązywali działania matematyczne, szyfry i krzyżówki. Po skończonych grach członkowie firmy sprawdzali poprawność udzielonych odpowiedzi, a następnie wyłonili w każdej klasie zwycięską drużynę.

2. LEARNINGAPPS wykreślanki z nazwami zawodów dla klas I-III
Na platformie edukacyjnej LearningApps utworzyliśmy kilka gier typu "wisielec" oraz wykreślanki, po polsku i w języku angielskim. Są one ogólnodostępne, kluczem jest słowo SARNEX. Podczas lekcji poszczególni pracownicy firmy odwiedzali klasy 1-3. Na tablicy multimedialnej wyświetlali zagadki, a młodsi koledzy wykazywali wiele entuzjazmu w ich rozwiązywaniu.

3.Quiz ekonomiczny Kahoot dla klas V-VI
Na zebraniu firmy ułożyliśmy pytania dotyczące ekonomii, a następnie stworzyliśmy quiz na platformie Kahoot. Poprosiliśmy uczniów, aby przynieśli telefony z dostępem do internetu. Członkowie firmy chodzili do wybranych klas. Włączali na tablicy multimedialnej stronę internetową Kahoota, tłumacząc krok po kroku, co robić. Punkty otrzymywane za poprawne odpowiedzi oraz upływający szybko czas pobudzały ducha rywalizacji. Wyłoniliśmy zwycięskie drużyny.

4. SKO dla najmłodszych (I-III)

W naszej szkole wiele się dzieje, lecz najmłodsi uczniowie najczęściej są pomijani, ponieważ nie orientują się w zasadach, nie czytają płynnie i często nie mają jeszcze swoich telefonów.

Zasady naszej gry musiały być proste i zrozumiałe, a liczenie niezbyt skomplikowane. Każda z klas była podzielona na 4 zespoły, które miały od trzech do pięciu osób. Drużyny miały swoich opiekunów, czyli przedstawicieli firmy, którzy wszystko im krok po kroku tłumaczyli. Gra działała na zasadzie tradycyjnego "Chińczyka". Uczniowie rzucali kostką, przesuwali się po planszy i odkładali lub wyjmowali z książeczki SKO oszczędności. Osoba, która doszła na ostatnie pole, kończyła rozgrywkę. Po tym Skarbnik podsumowywał stan oszczędności na książeczkach i zespół, który miał najwięcej pieniędzy, wygrywał grę.

Każdy uczestnik dostał słodki upominek i certyfikat MISTRZA OSZCZĘDZANIA, a wygrana drużyna otrzymała medale zwycięzców. Dzieciom podobało się, że mogły rzucać specjalną kostką i osobiście być pionkami swojej grupy.

5. SARNEX DZIAŁA - Symulacyjna Gra Inwestycyjna dla klas II-VIII
Każdy członek firmy został przydzielony do jednej z grup: maklerów giełdowych, doradców inwestycyjnych, pracowników prywatnego banku „Julianow&Emilianow” oraz pracowników banku PKO. Opracowaliśmy regulamin gry, wydrukowaliśmy książeczki inwestycyjne, a następnie przygotowaliśmy pieniądze.

Każdy uczeń z klas od II aż do VIII otrzymał taką samą kwotę pieniędzy - 1000zł.
Gra odbyła się w pięciu rundach, w odstępach tygodniowych. Na początku w pierwszej rundzie, gdy wszystko było przygotowane, prosiliśmy klasy pojedynczo do siedziby firmy. Każdy z uczniów wiedział, gdzie chce oddać swoje pieniądze, ponieważ wcześniej przygotowana była tablica informacyjna z rodzajami inwestycji. Do wyboru był bank państwowy PKO, bank prywatny “Julianow&Emilianow” oraz 4 spółki giełdowe: Tartak, Nadleśnictwo, Kebab i Delikatesy Centrum.

Zainwestowane kwoty wpisywaliśmy do książeczek oraz na specjalnie przygotowanych listach. Następne trzy rundy polegały na wpisywaniu odsetek i wypłacaniu określonych kwot, jeżeli ktoś chciał zmienić bank lub firmę giełdową.

Grę wygrali uczniowie, którzy zainwestowali w Nadleśnictwo i bank PKO. Uczniowie, którzy zainwestowali w bank prywatny “J&E” stracili wszystkie pieniądze, ponieważ firma źle obracała kapitałem i zbankrutowała.

Biorąc udział w projekcie uczniowie klas VII i VIII pogłębili swoją wiedzę w zakresie zarządzania finansami i prowadzenia w przyszłości własnej działalności. Działalność w firmie dała nam możliwość podejmowania nowych wyzwań, zdobywania nowych umiejętności i lepszego poznania się.
/info od B. Rosiak/

DSC 0351

DSC 0355

DSC 0387

DSC 0410

DSC 0426

DSC 0443

https://photos.app.goo.gl/huFiF6c11XAeiaiy7