Regulamin rekrutacji i uczestnictwa
- Szczegóły
- Utworzono: 22-09-16
- Jolanta Chromiec
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w zajęciach Szkoły Równych Szans VI
GIMNAZJUM
1. Informacja o projekcie:
Szkoła Równych Szans – VI edycja. Umowa o dofinansowanie numer umowy: RPMA. 10.01.01.-14-3910/15-00. projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020)
2. Cel projektu:
Zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli w 43 szkołach z 11 gmin województwa mazowieckiego, w tym w Gminie Sarnaki w Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach
Celem działań projektowych w Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 jest zwiększenie kompetencji kluczowych co najmniej 110 uczniów i 5 nauczycieli.
3. Regulamin dotyczy nauczycieli oraz uczniów wszystkich klas Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach
4. Informacja o planowanych zajęciach i wyjazdy:
- Zajęcia teatralne w tym 10 godz. z wykorzystaniem technologii TIK dla 30 uczniów -60 godz. (październik 2016 – listopad 2017)
- 2 Wyjazdy do teatru - uczestnicy zajęć (1 wyjazd w 2016r. i 1 w 2017r.)
- Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów klasy I-III gimnazjum (październik 2016 – marzec 2017)
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności rachunkowej dla 15 uczniów - 60 godz. (październik 2016 – listopad 2017)
- Zajęcia rozwijające z matematyki dla uczniów osiągających wysokie wyniki w zakresie kompetencji matematycznych 15 uczniów - 60 godz. (październik 2016 – listopad 2017)
- 2 wyjazdy edukacyjne do Centrum Nauki Kopernik (uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne) (1 wyjazd w 2016r. i 1 w 2017r.)
- Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych: j. rosyjski zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych 15 uczniów klas I-III (październik 2016 – listopad 2017)
- Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych (język angielski) zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych klasy I- III 15 uczniów (październik 2016 – listopad 2017)
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności porozumiewania się w obcym języku dla 15 uczniów klas II (październik 2016 – listopad 2017)
- Zajęcia laboratoryjne dla uczniów zdolnych 15 uczniów (październik 2016 – listopad 2017)
- Zajęcia laboratoryjne dla uczniów mających trudności w nauce dla 15 uczniów (październik 2016 – listopad 2017)
- 3 wyjazdy edukacyjne na zajęcia laboratoryjne w Centrum Nauki Kopernik (uczestnicy zajęć laboratoryjnych (listopad 2016, marzec 2017, czerwiec 2017)
- Zajęcia laboratoryjne dla wszystkich uczniów prowadzone przez pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Centrum Chemii w Małej Skali (czerwiec 2017)
- Szkolenie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z zakresu technik IBSE (listopad 2016)
5. Zasady i kryteria wyboru
- Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią
- Uczniowie,
- którzy mają problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi, niepełnosprawni,
- wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, uczniowie zdolni chcący korzystać z zajęć wykraczających poza standardowy system nauczania,
- Nauczyciele,
- którzy potrzebują podnieść swoje kwalifikacje zawodowe wymagane do prowadzenia zajęć, wykazujący zainteresowanie swoim rozwojem zawodowym.
6. Sposób rekrutacji
- Zajęcia teatralne w tym 10 godz. z wykorzystaniem technologii TIK dla 30 uczniów chętni uczniowie chcący rozwijać kompetencje w zakresie ekspresji kulturalnej poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz umiejętność współpracy w grupie, uczniowie zainteresowani rozwijaniem ekspresji kulturalnej o uzdolnieniach recytatorskich i interesujący się narzędziami TIK.
- 2 Wyjazdy do teatru - Uczestniczący w zajęciach uczniowie z klas I-III gimnazjum.
- Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów klasy I-III gimnazjum -Uczniowie klas I-III gimnazjum - uczniowie z rodzin objętej pomocą GOPS, z założoną Niebieską Kartą, uczniowie z cechami nadpobudliwości psychoruchowej, ze stwierdzonym ADHD, ze zmniejszoną skłonnością do radzenia sobie z trudnościami oraz uczniowie niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią.
- Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności rachunkowej dla 15 uczniów - Uczniowie klasy II, którzy uzyskali na sprawdzianie szóstoklasisty i w diagnozie w kl. I wynik 50% i niżej oraz uczniowie chętni.
- Zajęcia rozwijające z matematyki dla uczniów osiągających wysokie wyniki w zakresie kompetencji matematycznych 15 uczniów - Uczniowie klasy II, którzyuzyskali na sprawdzianie szóstoklasisty i w diagnozie w kl. I wynik powyżej 80%.
- 2 wyjazdy edukacyjne do Centrum Nauki Kopernik - uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne.
- Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych: j. rosyjski zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych 15 uczniów klas I-III Uczniowie z klas I-III gimnazjum zainteresowani rozwijaniem kompetencji językowych w zakresie języka rosyjskiego
- Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych (język angielski) zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych klasy I- III 15 uczniów Uczniowie z klas I-III gimnazjum zainteresowani rozwijaniem kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego.
- Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności porozumiewania się w obcym języku dla 15 uczniów klas II - Uczniowie klasy II, którzy uzyskali na sprawdzianie szóstoklasisty i w diagnozie w kl. I wynik 50% i niżej oraz uczniowie chętni.
- Zajęcia laboratoryjne dla uczniów zdolnych 15 uczniów - Uczniowie zdolni i chętni.
- Zajęcia laboratoryjne dla uczniów mających trudności w nauce dla 15 uczniów Uczniowie mający problemy w nauce
- 3 wyjazdy edukacyjne na zajęcia laboratoryjne w Centrum Nauki Kopernik -uczestnicy zajęć laboratoryjnych
- Zajęcia laboratoryjne dla wszystkich uczniów prowadzone przez pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Centrum Chemii w Małej Skali
- Szkolenie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z zakresu technik IBSE 5 nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
7. W grupie dopuszcza się udział do 2 wolnych słuchaczy na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub losowego przypadku wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach.
8. Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.
9. Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem:
- deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno-promocyjnych projektu SRS VI. (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy) i zobowiązanie do uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć. To oświadczenie składa do nauczyciela prowadzącego zajęcia.
10. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie: zs.edu.pl, w sekretariacie szkoły.
11. Rekrutację na zajęcia prowadzi nauczyciel, który odpowiada za realizację danych zajęć.
12. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że uczniowie, które wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.
13. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na koła zainteresowań przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że uczniowie, które wypadną najlepiej, kwalifikują się na zajęcia.
14. Nauczyciel sprawdza kompletność oraz przeprowadzą analizę złożonych wniosków i opinii.
15. Nauczyciel wybiera grupę docelową.
16. Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp uczniów obu płci oraz uczniów niepełnosprawnych.
17. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.
18. W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie deklaracji .
19. Rekrutację prowadzi nauczyciel prowadzący dane zajęcia.
20. Ustalenie grupy uczniów biorących udział w zajęciach jest udokumentowane listą rekrutacyjną właściwą oraz lista rezerwową. Jeśli zajęcia trwają w kolejnym roku szkolnym, do projektu mogą przystąpić uczniowie spełniający kryteria z nowego rocznika.
21. Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów.
22. Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.
23. Obowiązki uczestników
- W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek:
- Zapoznać się z regulaminem.
- Złożyć deklarację: Dane uczestnika projektu.
- złożyć deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno-promocyjnych projektu SRS VI. (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).
- uczeń ma obowiązek informacyjny (podawanie danych osobowych, składania oświadczeń i deklaracji) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.
- Uczeń ma obowiązek uczestniczenia w ewaluacji (monitoring osiągania kompetencji, ankiety) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.
2. Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.
24. Dodatkowe obowiązki uczestników:
- przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
- systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
- przestrzeganie punktualności.
25. Uprawnienia uczestników
- Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
- nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,
- otrzymania materiałów promocyjnych
26. Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie:
- Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
- W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, nauczyciel prowadzący ma prawo usunąć uczestnika z grupy.
- Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. Ww. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
- W szczególnych sytuacjach uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.
27. Postanowienia końcowe:
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie reguły i zasady wynikające z RPOWM, a także przepisy wynikające z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.
- Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.