Godło, herb

Gimnazjum im.Bohaterów Akcji V2

w Sarnakach

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa

 

04 pasek kolor

 

Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w zajęciach Szkoły Równych Szans VI

GIMNAZJUM

1. Informacja o projekcie:

Szkoła Równych Szans – VI edycja. Umowa o dofinansowanie numer umowy: RPMA. 10.01.01.-14-3910/15-00. projekt współfinansowany  przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z budżetu państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020)

2. Cel projektu:

Zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów i nauczycieli w 43 szkołach z 11 gmin  województwa mazowieckiego, w tym w Gminie Sarnaki w Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach

Celem działań projektowych  w Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 jest zwiększenie kompetencji kluczowych co najmniej 110 uczniów i 5 nauczycieli.

3. Regulamin dotyczy nauczycieli oraz uczniów wszystkich klas Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach

4. Informacja o planowanych zajęciach i wyjazdy:

    1. Zajęcia teatralne  w tym 10 godz. z wykorzystaniem technologii TIK dla 30 uczniów -60 godz. (październik 2016 – listopad 2017)
    2. 2 Wyjazdy do teatru - uczestnicy zajęć (1 wyjazd w 2016r. i 1 w 2017r.) 
    3. Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów klasy I-III gimnazjum (październik 2016 – marzec 2017)
    4. Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności rachunkowej dla 15 uczniów - 60 godz. (październik 2016 – listopad 2017)
    5. Zajęcia rozwijające z matematyki dla uczniów osiągających wysokie wyniki w zakresie kompetencji matematycznych 15 uczniów - 60 godz. (październik 2016 – listopad 2017)
    6. 2 wyjazdy edukacyjne do Centrum Nauki Kopernik (uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne) (1 wyjazd w 2016r. i 1 w 2017r.) 
    7. Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych: j. rosyjski zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych 15 uczniów klas I-III (październik 2016 – listopad 2017)
    8. Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych (język angielski) zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych klasy I- III 15 uczniów (październik 2016 – listopad 2017)
    9. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności porozumiewania się w obcym języku dla 15 uczniów klas II (październik 2016 – listopad 2017)
    10. Zajęcia laboratoryjne dla uczniów zdolnych 15 uczniów (październik 2016 – listopad 2017)
    11. Zajęcia laboratoryjne dla uczniów mających trudności w nauce dla 15 uczniów (październik 2016 – listopad 2017)
    12. 3 wyjazdy edukacyjne na zajęcia laboratoryjne w Centrum Nauki Kopernik (uczestnicy zajęć laboratoryjnych (listopad 2016, marzec 2017, czerwiec 2017)
    13. Zajęcia laboratoryjne dla wszystkich uczniów prowadzone przez pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Centrum Chemii w Małej Skali (czerwiec 2017)
    14. Szkolenie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z zakresu technik IBSE (listopad 2016)

5. Zasady i kryteria wyboru

    1. Grupę docelową, która zostanie objęta wsparciem stanowią
  • Uczniowie,
  1. którzy mają  problemy związane z: niskimi wynikami w nauce, wykazywaniem aspołecznych zachowań, integracją z grupą, dotknięciem patologiami społecznymi, niepełnosprawni,
  2. wykazujący się b. dobrymi wynikami w nauce, uczniowie zdolni chcący korzystać z zajęć  wykraczających poza standardowy system nauczania,
  • Nauczyciele,
  1. którzy potrzebują podnieść swoje kwalifikacje zawodowe wymagane do prowadzenia zajęć, wykazujący zainteresowanie swoim rozwojem zawodowym.

 

6. Sposób rekrutacji

    1. Zajęcia teatralne  w tym 10 godz. z wykorzystaniem technologii TIK dla 30 uczniów  chętni uczniowie chcący rozwijać  kompetencje w zakresie ekspresji kulturalnej poprzez słowo mówione, gesty, mimikę i ruch oraz umiejętność współpracy w grupie,  uczniowie zainteresowani rozwijaniem ekspresji kulturalnej o uzdolnieniach recytatorskich i interesujący się narzędziami TIK.
    2. 2 Wyjazdy do teatru - Uczestniczący w zajęciach uczniowie z klas I-III gimnazjum.
    3. Rozwijanie kompetencji społecznych uczniów klasy I-III gimnazjum -Uczniowie klas I-III gimnazjum - uczniowie z rodzin objętej pomocą GOPS, z założoną Niebieską Kartą,  uczniowie z cechami nadpobudliwości psychoruchowej, ze stwierdzonym ADHD, ze zmniejszoną skłonnością do radzenia sobie z trudnościami oraz uczniowie niestosujący się do reguł i zasad panujących w szkole i poza nią.
    4. Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności rachunkowej dla 15 uczniów -  Uczniowie klasy II, którzy uzyskali na sprawdzianie szóstoklasisty i w diagnozie w kl. I wynik 50% i niżej oraz uczniowie chętni.
    5. Zajęcia rozwijające z matematyki dla uczniów osiągających wysokie wyniki w zakresie kompetencji matematycznych 15 uczniów - Uczniowie klasy II, którzyuzyskali na sprawdzianie szóstoklasisty i w diagnozie w kl. I wynik powyżej 80%.
    6. 2 wyjazdy edukacyjne do Centrum Nauki Kopernik - uczestnicy zajęć wyrównawczych z matematyki i rozwijających zainteresowania matematyczne.
    7. Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych: j. rosyjski zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych 15 uczniów klas I-III Uczniowie z klas I-III gimnazjum zainteresowani rozwijaniem kompetencji językowych w zakresie języka rosyjskiego
    8. Zajęcia pozalekcyjne w zakresie języków obcych (język angielski) zmierzające do przygotowania Dnia Języków Obcych klasy I- III 15 uczniów Uczniowie z klas I-III gimnazjum zainteresowani rozwijaniem kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego.
    9. Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego dla uczniów osiągających niskie wyniki z tego przedmiotu, o niskiej sprawności porozumiewania się w obcym języku dla 15 uczniów klas II - Uczniowie klasy II, którzy uzyskali na sprawdzianie szóstoklasisty i w diagnozie w kl. I wynik 50% i niżej oraz uczniowie chętni.
    10. Zajęcia laboratoryjne dla uczniów zdolnych 15 uczniów - Uczniowie zdolni i chętni.
    11. Zajęcia laboratoryjne dla uczniów mających trudności w nauce dla 15 uczniów Uczniowie mający problemy w nauce
    12. 3 wyjazdy edukacyjne na zajęcia laboratoryjne w Centrum Nauki Kopernik -uczestnicy zajęć laboratoryjnych
    13. Zajęcia laboratoryjne dla wszystkich uczniów prowadzone przez pracowników Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu Centrum Chemii w Małej Skali
    14. Szkolenie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z zakresu technik IBSE 5 nauczycieli przedmiotów przyrodniczych

7. W grupie dopuszcza się udział do 2 wolnych słuchaczy na wypadek rezygnacji któregoś z uczestników lub losowego przypadku  wykluczającego go z uczestnictwa w zajęciach.

 

8. Do wszystkich rodzajów działań powstaną listy rezerwowe.

    

9. Każdy uczeń, który spełnia kryteria określone powyżej wypełnia wraz z rodzicem:

  • deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno-promocyjnych projektu SRS VI. (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy) i zobowiązanie do uczestnictwa w co najmniej 80% zajęć. To oświadczenie składa do nauczyciela prowadzącego zajęcia.

10. Deklaracje uczestnictwa oraz Regulamin są dostępne na stronie: zs.edu.pl, w sekretariacie szkoły.

11. Rekrutację na zajęcia prowadzi nauczyciel, który odpowiada za realizację danych zajęć.

12. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że uczniowie, które wypadną najsłabiej, kwalifikują się na zajęcia.

13. W przypadku, gdy ilość zgłoszeń na koła zainteresowań przewyższy ilość miejsc dostępnych w ramach projektu, w rekrutacji preferowane jest przeprowadzenie wśród uczniów którzy złożą deklarację uczestnictwa testu badającego ich umiejętności. Wyniki testu rozpatrywane będą podczas rekrutacji, w ten sposób, że uczniowie, które wypadną najlepiej, kwalifikują się na zajęcia.

14. Nauczyciel sprawdza kompletność oraz przeprowadzą analizę złożonych wniosków i opinii.

15. Nauczyciel wybiera grupę docelową.

16. Rekrutacja jest prowadzona z uwzględnieniem zasad polityki równych szans, zapewniony jest równy dostęp  uczniów obu płci  oraz uczniów niepełnosprawnych.

17. W przypadku, gdy liczba chętnych przekroczy możliwą do zrekrutowania liczbę uczestników na dany rodzaj zajęć, utworzona zostanie lista rezerwowa.

18. W przypadku rezygnacji uczestników projektu, do udziału w zajęciach zostanie zaproszony pierwszy uczeń z  listy rezerwowej, jeśli wyrazi ponownie wolę wzięcia udziału w projekcie poprzez ponowne wypełnienie  deklaracji .

19. Rekrutację prowadzi nauczyciel prowadzący dane zajęcia.

20. Ustalenie grupy uczniów biorących udział w zajęciach jest  udokumentowane listą rekrutacyjną właściwą oraz lista rezerwową. Jeśli zajęcia trwają w kolejnym roku szkolnym, do projektu mogą przystąpić uczniowie spełniający kryteria z nowego rocznika.

21. Miejsce na listach zależne jest od ilości spełnionych kryteriów.

22. Listy zostają podane do publicznej wiadomości w danej szkole w sposób zwyczajowo przyjęty.

23. Obowiązki uczestników

    1. W przypadku zakwalifikowania się na zajęcia wszyscy uczniowie mają obowiązek: 
  1. Zapoznać się z regulaminem.
  2. Złożyć deklarację: Dane uczestnika projektu.
  3. złożyć deklarację uczestnictwa w wybranych zajęciach. Deklaracja zawiera również wyrażenie zgody na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku ucznia w działaniach informacyjno-promocyjnych projektu SRS VI. (zdjęcia, spoty filmowe w lokalnych mediach, strona www szkoły, portal społecznościowy).
  4. uczeń ma  obowiązek informacyjny (podawanie danych osobowych, składania oświadczeń i deklaracji) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.
  5. Uczeń ma obowiązek uczestniczenia  w ewaluacji (monitoring osiągania kompetencji,  ankiety) wynikające z wytycznych programu RPOWM i EFS na lata 2014 – 2020.

      2. Spełnienie w/w obowiązków warunkuje udział uczestnika w projekcie.

 

24. Dodatkowe obowiązki uczestników:

    1. przestrzeganie regulaminu rekrutacji i uczestnictwa,
    2. systematyczne uczestniczenie w zajęciach,
    3. przestrzeganie punktualności.

25. Uprawnienia uczestników

  1. Uczestnicy projektu są uprawnieni do:
    1. nieodpłatnego udziału w zajęciach w projekcie,
    2. otrzymania materiałów promocyjnych

26. Nieobecności i rezygnacja z uczestnictwa w projekcie:

  1. Obecność na zajęciach jest obowiązkowa.
  2. W przypadku nieusprawiedliwionych nieobecności przekraczających więcej niż 20% zrealizowanych zajęć, nauczyciel prowadzący ma prawo usunąć uczestnika z grupy.
  3. Usprawiedliwione będą nieobecności udokumentowane zwolnieniem lekarskim, zwolnieniem podpisanym i uzasadnionym przez rodzica lub opiekuna prawnego. Ww. dokumenty rodzic/opiekun prawny ucznia niezwłocznie przekazuje nauczycielowi prowadzącemu zajęcia w celu usprawiedliwienia nieobecności.
  4. W szczególnych sytuacjach  uniemożliwiających uczestnictwo w zajęciach (np. choroba, zmiana miejsca zamieszkania, ukończenie nauki na danym etapie edukacyjnym, inny ważny powód), uczniowie zakwalifikowani do udziału w Projekcie mają prawo do rezygnacji z uczestnictwa w Projekcie, po złożeniu pisemnego oświadczenia o rezygnacji i jego przyczynach, podpisanego również przez rodzica/opiekuna prawnego.

27. Postanowienia końcowe:

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają   odpowiednie reguły i zasady  wynikające z RPOWM, a także przepisy wynikające  z właściwych aktów prawa wspólnotowego i polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych.
  2. Realizator Projektu zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu, o czym poinformuje na stronie internetowej Projektu.

 

Newsflash