Godło, herb

Gimnazjum im.Bohaterów Akcji V2

w Sarnakach

Wycieczka klas trzecich w okolice Kazimierza Dolnego

Następnie, po zejściu ze szczytu, ochłodziliśmy się lodami i wyruszyliśmy do parku linowego. Pokonywaliśmy tam tor przeszkód, dzięki któremu dowiedzieliśmy się czym jest adrenalina.

Po wyczerpującej przygodzie pojechaliśmy do pensjonatu „Oblasówka”, który otoczony był lasem. Potem zjedliśmy obiadokolację i poszliśmy do pokoi, które już wcześniej były przydzielone. Po zakwaterowaniu w pensjonacie, wyruszyliśmy ścieżką biegnącą przez las do ruin zamku w Janowcu. Wzbudził w nas wielkie zainteresowanie.

Następnie graliśmy w podchody, które wygrali chłopcy. Po tej zabawie powróciliśmy do miejsca odpoczynku. Potem wyszliśmy na plac ośrodka i rozpaliliśmy ognisko, które trwało do 24.00.  Przy nim rozmawialiśmy, żartowaliśmy i piekliśmy kiełbaski. Gdy poczuliśmy zmęczenie udaliśmy się do swoich pokoi i poszliśmy spać.

Następnego dnia o 6:40 wstaliśmy i spakowaliśmy się. Zanieśliśmy nasze bagaże do autokaru i udaliśmy się na śniadanie. Chwilę później pojechaliśmy do Lublina na Majdanek, gdzie poznaliśmy wstrząsającą historię ludzi, którzy znaleźli się w obozie koncentracyjnym.

Po około 2 godzinach spędzonych w tym muzeum wyruszyliśmy na Starówkę do Lublina. Zwiedziliśmy kaplicę zamkową z unikalnymi freskami.

Później poszliśmy na obiad do restauracji „Pyzata chata”, gdzie najedliśmy się do syta. Następnie pojechaliśmy do XVII-wiecznego Pałacu Zamoyskich w Kozłówce. Najbardziej podobała nam się biblioteka i ogród, w którym chodziły dwa piękne i dumne pawie.

Kiedy zwiedzanie dobiegło końca wyruszyliśmy autobusem w drogę powrotną do domu. Do Sarnak przyjechaliśmy około 19.00.

Dzięki wycieczce poznaliśmy miejsca, których dotąd nie widzieliśmy. Zostanie ona na długo w naszej pamięci.