"Bezpiecznie gramy" - podsumowanie
- Szczegóły
- Utworzono: 16-10-15
- Jolanta Chromiec
Młodzież zgłębiła wiedzę w zakresie tworzenia bezpiecznych haseł w Internecie, poznała analogię między danymi, które trzymamy w portfelu, a tymi, które publikuje w Internecie. Nauczyła się zależności między wygodą internetowych narzędzi, a bezpieczeństwem. Wypracowała wspólne zasady bezpieczeństwa w Internecie. Dowiedziała się wiele o użytkowaniu smartfona. Uczniowie ustalili plusy i minusy obecności w portalach społecznościowych, przeanalizowali ustawienia na Facebooku. Młodzież otrzymała grę edukacyjną „Trzęsienie danych”, pozwalającą uporządkować zdobytą wiedzę oraz dającą inspiracje przy tworzeniu własnej gry.
Odbyło się również prelekcja przeprowadzona przez ks. Krzysztofa Pełkę, Szefa Regionalnego Portalu Informacyjnego PODLASIE24.PL, który przybliżył aspekty prawne wykorzystywania wizerunku i danych osobowych w Internecie.
Podczas dwóch ostatnich warsztatów, przeprowadzonych przez Łukasza Szczepańczyka, prezesa Inkubatora Kreatywności Społecznej i znawcę nowych technologii, młodzież stworzyła scenariusz gry internetowej. Głównym bohaterem gry będzie Boguś, który przechodząc przez kolejne etapy, uczyć będzie bezpiecznych zachowań w sieci.
Prowadzący zapoznał też uczniów z ciekawymi aplikacjami ułatwiającymi pracę w codziennym życiu. Odbył się konkurs z nagrodami na najlepsze wykorzystanie poznanych programów. Uczniowie mieli za zadanie zrobić prezentację o sobie, chętnie skorzystali z Prezi - narzędzia do tworzenia prezentacji. Paulina Golwiej zajęła I miejsce i otrzymała pamięć USB, Dawid Lutkiewicz za zajęcie II miejsca otrzymał kubek, a Marta Sulima koszulkę.
Finałem projektu będzie gra o bezpieczeństwie w sieci, stworzona na podstawie wypracowanego przez młodzież scenariusza, przeniesionego do świata wirtualnego przez programistę. Pomysły uczniów będzie można obejrzeć pod koniec listopada, kiedy to gra będzie dostępna online.
Joanna Lutkiewicz