Pożegnanie Trzecioklasistów
- Szczegóły
- Utworzono: 09-08-10
- Jolanta Chromiec
"POŻEGNANIA NADSZEDŁ CZAS"
24 czerwca 2010 r., w przeddzień zakończenia roku szkolnego, miało miejsce tradycyjne pożegnanie uczniów klas trzecich przez młodszych kolegów i koleżanki.
Drugoklasiści, pod okiem wychowawców: Barbary Radzikowskiej, Anety Stefaniuk i Bożeny Szymańskiej, przygotowali zabawne przedstawienie i po raz ostatni odczytali listę obecności uczniów klas trzecich, wręczając im pamiątkowe tablo ze zdjęciami wszystkich trzecioklasistów oraz birety absolwenta gimnazjum z logo szkoły.
Nie obyło się bez ciekawej charakterystyki „z przymrużeniem oka” każdej z klas. I tak:
Klasa III a, czyli „piłkarski poker”
ATUTY: wysoka sprawność fizyczna, poparta sportową wolą walki, otwartość, czasami nazbyt duża, bez względu na wiek rozmówcy.
CECHY SZCZEGÓLNE: gadulstwo, porywczość, umiejętność skutecznej negocjacji, umiejętność przetrwania w warunkach szkolnych i nie skalanie się wiedzą czasami nawet przez trzy lata.
ZAMIŁOWANIA: sport, wagary, nieprzyzwoite lenistwo, eksperymenty fryzjerskie.
SKUTECZNE METODY PRACY: jeszcze nie opracowane.
STAN KONTA SUKCESÓW I WPADEK: Porywający występ Lady Gagi i przygotowanie się do Dnia Gimnazjalisty w rekordowym tempie – 2 dni. Wpadek było sporo, ale nie bądźmy pamiętliwi.
OSTRZEŻENIE: nie próbować z nimi wygrać w piłkę ręczną.
KOD JĘZYKOWY POMOCNY PRZY ROZPOZNANIU W TŁUMIE: „Ale urwał!”.
ROKOWANIA NA PRZYSZŁOŚĆ: jeśli się wezmą do pracy, to następcy: Gortata, Bieleckiego, Wlazłego, Żurawskiego, Cascady.
Klasa III b, czyli „klasa na wysokich obcasach”
ATUTY: zgranie, aktywna praca w każdej dziedzinie, pomysłowość.
CECHY SZCZEGÓLNE: wysoki poziom intelektu, ciekawe osobowości, umiejętność dążenia do celu, mocne zawyżanie średniej szkoły.
ZAMIŁOWANIA: skutecznie dzielone między lekturę książek, sport, muzykę i zerkanie do lusterek.
SKUTECZNE METODY PRACY: dyskusje inspirujące do podejmowania twórczych działań.
STAN KONTA SUKCESÓW I WPADEK: 51 ocen celujących, 2 stypendystów, 8 czerwonych pasków na świadectwach końcowych, laureat konkursu historycznego, dwukrotne zwycięstwo w Dniu Gimnazjalisty.
OSTRZEŻENIE: Brak zrozumienia pedagogów dla zamiłowań filmowych.
KOD JĘZYKOWY POMOCNY PRZY ROZPOZNANIU W TŁUMIE: „Daj kamienia!”.
ROKOWANIA NA PRZYSZŁOŚĆ: szukać ich w szeregach naukowców, polityków, twórców kultury.
Klasa III c, czyli „niejeden wulkan”
ATUTY: wysoko rozwinięta pomoc koleżeńska, umiejętność współpracy, elokwencja jednostek – złotym środkiem na wszystko.
CECHY SZCZEGÓLNE: wyraźna transformacja w ciągu trzech lat z efektem końcowym – zgraniem klasy i samodzielnością.
ZAMIŁOWANIA: skupione wokół dóbr cywilizacyjnych: kino, komputer, telewizja, wycieczki, wulkanicznej naturze dają upust na imprezach lub przez ćwiczenie kondycji.
SKUTECZNE METODY PRACY: kijek i marchewka.
STAN KONTA SUKCESÓW: wycieczki, konkursy językowe, zdobycie sympatii publiczności i jury swoim występem w Dniu Gimnazjalisty, 7 świadectw z czerwonym paskiem, stypendysta.
WPADKA: jedzenie piegusków na lekcji chemii pod pozorem zbadania ich składu chemicznego.
OSTRZEŻENIE: nie próbować przegadać Pauliny Ż., co jest niemożliwe; nie sadzać Mateusza S. w pobliżu Marcina K., bo może dojść do wybuchu.
KOD JĘZYKOWY POMOCNY PRZY ROZPOZNANIU W TŁUMIE: „Ale o co ci chodzi?”.
ROKOWANIA NA PRZYSZŁOŚĆ: przyszli nobliści za opracowanie skutecznej recepty na bezproblemowe życie hołdujący zasadzie „O mnie się nie martw”.