REGULAMIN FAKULTETÓW ARTYSTYCZNYCH
- Szczegóły
- Utworzono: 29-03-13
- Jolanta Chromiec
REGULAMIN FAKULTETÓW ARTYSTYCZNYCH
(PLASTYCZNYCH, MUZYCZNYCH) W GIMNAZJUM IM. BOHATERÓW AKCJI V2
1. W roku szkolnym 2013/2014 utworzone będą 2 grupy fakultetów artystycznych:
Ø 1 plastyczna: zajęcia z fotografii, rysunek, rzemiosło artystyczne, sztuka w przestrzeni.
Ø 1 muzyczna: nauka gry na gitarze, taniec ludowy, zajęcia wokalne, zespół instrumentalno – wokalny, aktywne słuchanie muzyki.
2. Zajęcia są obowiązkowe dla wszystkich uczniów klas drugich i obowiązują przez 2 lata.
3. Po zapoznaniu się z regulaminem proponowanych fakultetów uczniowie wybierają odpowiedni dla siebie fakultet (plastyczny lub muzyczny) i składają wypełnioną przez rodziców deklarację.
4. Warunkiem przyjęć na dany fakultet jest roczna ocena z plastyki lub muzyki oraz umiejętności.
5. Przynależność do wybranej grupy obowiązuje przez cały rok szkolny.
6. W kolejnym roku nauki można zmienić grupę zajęć artystycznych pod warunkiem, że dana osoba znajdzie chętnego na swoje miejsce, a nauczyciel prowadzący zajęcia wyrazi zgodę.
7. Liczba osób w danej grupie wynosi nie mniej niż 20 i nie więcej niż 23 osoby.
8. Jeżeli liczba chętnych uczniów na dane zajęcia przekroczy ilość miejsc, nauczyciel prowadzący zajęcia przeprowadza sprawdzian badający predyspozycje uczniów i na tej podstawie kwalifikuje ucznia na odpowiednie zajęcia.
9. Plany zajęć ustala się zgodnie z tygodniowym planem edukacyjnym stworzonym na początku roku szkolnego.
10. Zajęcia są obowiązkowe i podlegają ocenianiu przez nauczyciela prowadzącego. Wszelkie potrzebne materiały do uczestnictwa w zajęciach uczeń organizuje we własnym zakresie.
11. Zajęcia odbywają się tylko w trakcie trwania roku szkolnego.
12. Osoba prowadząca zajęcia odpowiada za dziecko wyłącznie w faktycznym miejscu prowadzenia zajęć.
13. Zajęcia plastyczne mogą odbywać się poza terenem szkoły. Nauczyciel prowadzący zobowiązuje się powiadomić uczniów odpowiednio wcześniej o rodzaju zajęć, o godzinie ich rozpoczęcia i zakończenia. W takiej sytuacji wymagana jest pisemna zgoda rodziców na wyjazd dziecka poza teren szkoły.
14. Zapisy uczniów odbywać się będą do 16 kwietnia 2013 r. poprzez złożenie deklaracji w sekretariacie szkoły.
15. Uczniowie, którzy nie złożą deklaracji w wyznaczonym terminie, zostaną przydzieleni do grupy, w której będą jeszcze wolne miejsca.
16. Zajęcia będą odbywać się na podstawie i zgodnie z zatwierdzonym programem nauczania.
Nauczyciel muzyki Tadeusz Goś
Nauczyciel plastyki Ewelina Siemieniuk