Szkoła Równych Szans informacje
- Szczegóły
- Jolanta Chromiec
„Szkoła Równych Szans Programy Rozwojowe szkół – IV edycja bis”
w Zespole Szkół Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V 2 w Sarnakach
Okres realizacji: 2 kwietnia 2012 – 30 marca 2014
Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej w partnerstwie z 9 gminami z województwa mazowieckiego realizuje projekt „Szkoła Równych Szans Programy Rozwojowe Szkół - IV edycja bis”. Projektem zostało objętych 20 szkół podstawowych i gimnazjalnych, które znajdują się na terenie partnerskich gmin.
Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach priorytetu IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych Programu Operacyjnego kapitał Ludzki. www.efs.gov.pl
Partnerstwo:
Projektodawcą oraz realizatorem jest Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej wraz z gminami: Dębe Wielkie, Jabłonna Lacka, Maków Mazowiecki, Stoczek, Płońsk, Przasnysz, Repki , Zabrodzie oraz Sarnaki.
Instytucją wdrążającą jest natomiast Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.
Cel projektu:
Celem głównym projektu jest podwyższona jakość usług edukacyjnych, a tym samym zwiększone szanse edukacyjne uczniów z terenów gmin wiejskich, małych miast (do 20 tys.) poprzez wdrożenie w 20 szkołach województwa mazowieckiego programów rozwojowych w latach 2012-2014.
Cele szczegółowe:
1. Zwiększone wsparcie dydaktyczno-psychologiczne dla uczniów
2. Przygotowanie szkół do prowadzenia zajęć nowoczesnymi metodami
Realizując nasz projekt chcemy:
· zwiększyć dostępność do zajęć dydaktyczno - wyrównawczych oraz specjalistycznych służących wyrównywaniu dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia
· zapewnić doradztwo i opiekę pedagogiczno – psychologiczną dla uczniów wykazujących problemy w nauce lub z innych przyczyn zagrożonych przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty
· zwiększyć dostępność do zajęć dodatkowych (pozalekcyjne i pozaszkolne) dla uczniów ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych
Działania i beneficjenci:
Pomocą oraz wsparciem w postaci dodatkowych zajęć wyrównawczych oraz specjalistycznych, doradztwem i opieką psychologiczno-pedagogiczną oraz dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi jest objętych obecnie 104 uczniów: 63 uczennice i 41 uczniów z Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V 2 w Sarnakach.
Zaplanowane działania :
1. Zajęcia z języka angielskiego dla uczniów mających problemy z językiem angielskim–39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014(29g. w 2013, 10 g. w 2014)
2. Zajęcia z fotografii dla uczniów zainteresowanych fotografiką, niesprawnych intelektualnie oraz takich, którzy nie mają w domu aparatów fotograficznych, z rodzin patologicznych - 9 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014 (29g. w 2013, 10 g. w 2014)
3. Zajęcia plastyczne dla uczniów uzdolnionych plastycznie i takich, którzy chcą poznać technikę decoupage i malowania na szkle - 39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014(29g. w 2013, 10 g. w 2014)
4. Zajęcia z piłki ręcznej dla uczniów uzdolnionych sportowo z ukierunkowaniem na piłkę ręczną- 39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014 (29g. w 2013, 10 g. w 2014)
5. Zajęcia z piłki koszykowej - 39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014(29g. w 2013, 10 g. w 2014) (29g. w 2013, 10 g. w 2014)
6. Zajęcia z piłki siatkowej dla uczniów uzdolnionych sportowo z ukierunkowaniem na piłkę siatkową - 39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014 (29g. w 2013, 10 g. w 2014)
7. Zajęcia z piłki nożnej dla uczniów uzdolnionych sportowo z ukierunkowaniem na piłkę siatkową - 39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014(29g. w 2013, 10 g. w 2014)
8. Zajęcia z filmowania z „kamerą za pan brat” dla uczniów zainteresowanych filmowaniem oraz lokalną historią. - 28 godzin zajęć w okresie maj 2013-marzec 2014(19g. w 2013, 9 g. w 2014)
9. Zajęcia z psychologiem dla uczniów z opiniami poradni psych - ped. - 39 godzin zajęć w okresie maj 2013- marzec 2014(29g. w 2013, 10 g. w 2014) Grupa będzie liczyła 10 uczniów lub więcej w zależności od potrzeb. Typować będą wychowawcy w kontakcie z rodzicami.
10. Wyjazdy na basen dla uczniów objętych pomocą społeczną, z rodzin dysfunkcyjnych, uczniów chcących nauczyć się pływać, z wadami postawy – 11 wyjazdów w okresie maj 2013- marzec 2014 (8 wyjazdów w 2013, 3 wyjazdy w 2014 r.)
11. Wyjazdy do teatru ( uczestnikami będą uczniowie objęci pomocą społeczną, z rodzin dysfunkcyjnych, uczniowie uzdolnieni teatralnie) – 10 wyjazdów w okresie maj 2013- marzec 2014 r. (7 wyjazdów w 2013, 3 wyjazdy w 2014)
12. 4-dniowy wyjazd edukacyjny (uczestnikami będą uczniowie pracujący na rzecz szkoły i klasy, udzielający się w wolontariacie, mający wzorowe, bardzo dobre i dobre zachowanie) – 1 wyjazd w czerwcu 2013 r.
W okresie maj-czerwiec 2013. zrealizowane zostały zajęcia z języka angielskiego (8 godz.), zajęcia z fotografii (8 godz.), zajęcia plastyczne (8 godz.), zajęcia z piłki ręcznej (8 godz.), zajęcia z piłki siatkowej (8 godz.), zajęcia z psychologiem (8 godz.). Nie odbyły się zajęcia z piłki nożnej z powodu braku nauczyciela, a także zajęcia z piłki koszykowej i zajęcia z filmowania z „kamerą za pan brat”, których realizacja rozpocznie się od 1 września nowego roku szkolnego. Odbyły się 2 wyjazdy na basen do Sokołowa Podlaskiego oraz 2 wyjazdy do teatru. Uczniowie oglądali komedię Aleksandra Fredry „Zemsta” w Teatrze Polskim oraz musical „Deszczowa piosenka” w teatrze Roma. W dniach 20-23 czerwca grupa 40 uczniów wzięła udział w 4-dniowym wyjeździe edukacyjnym do Krakowa, Wieliczki, Zakopanego, Oświęcimia i Białki Tatrzańskiej.
Koordynator projektu: Dorota Szpura - tel. (83) 359 91 11