SzRSz podsumowanie
- Szczegóły
- Utworzono: 01-08-14
- Jolanta Chromiec
Sarnaki, 2014-04-07
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „Szkoła Równych Szans –projekty rozwojowe szkół. IV edycja bis” w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014
1. Nazwa szkoły: Zespół Szkół Gimnazjum im. Bohaterów Akcji V2 w Sarnakach
2. Termin realizacji projektu- 1.04.2013 – 31.03.2014 r.
3. całkowity koszt projektu: 143 472,82 zł
4. Główne założenia projektu:
Głównym założeniem projektu jest podwyższenie jakości usług edukacyjnych, a tym samym zwiększenie szans edukacyjnych uczennic i uczniów, poprzez wdrożenie w szkole objętej projektem programów rozwojowych w roku szkolnym 2012/2013 i 2013/2014. IV edycja bis projektu realizowana była w gimnazjum w Sarnakach, zwłaszcza na zajęciach rozwijających umiejętności sportowe w dziedzinie gier zespołowych i pływania, a także w szeroko pojętej działalności artystycznej oraz pomocy psychologicznej.
5. Działania realizowane w ramach projektu:
1. Realizacja dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych:
- zajęcia sportowe w piłkę koszykową
- zajęcia sportowe w piłkę siatkową
- zajęcia sportowe w piłkę ręczną
- zajęcia sportowe w piłkę nożną
- zajęcia na basenie w Sokołowie Podlaskim
2. Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne:
- z języka angielskiego
- z fotografii
- z filmowania
- taneczne
- teatralne
- zajęcia plastyczne
3. Doradztwo i opieka psychologiczno-pedagogiczna:
- zajęcia z psychologiem
6. Krótkie podsumowanie projektu przez koordynatora:
W projekcie „Szkoła Równych Szans. IV edycja bis” realizowanym w roku 2012/2013 i 2013/2014 wzięło udział 121 uczestników, w tym 62 dziewczynki oraz 59 chłopców. Zajęcia organizowane były przez 10 nauczycieli. Uczniowie brali udział w zajęciach wymienionych wyżej. Łącznie odbyło się 406 godzin zajęć. Ponadto uczniowie uczestniczyli w wyjazdach na basen do Sokołowa Podlaskiego (11 wyjazdów) oraz w wyjazdach do teatrów warszawskich (10 wyjazdów).
Ich uczestnicy obejrzeli różne spektakle od tragedii po komedię, kabaret, balet, musical (Deszczowa piosenka, Zemsta, Hamlet, Romeo i Julia, Balladyna, Chory z urojenia, Metro, Sen nocy letniej, Przedstawienie świąteczne, Pół żartem, pół serio). Spektakle cieszyły się dużym powodzeniem i dostarczyły uczniom niezapomnianych wrażeń. Będą je mogli wykorzystać podczas lekcji języka polskiego, a także podczas własnych działań artystycznych w dalszej przyszłości. Uczniowie mogli zobaczyć na żywo wielu mistrzów aktorskiej sztuki, np. Andrzeja Grabowskiego, Andrzeja Seweryna, Joannę Trzepiecińską, czy Daniela Olbrychskiego. Wyjazdy dały uczniom wspaniałe doświadczenia obcowania z wielką sztuką. Zachwyt wzbudziły także sale teatralne największych teatrów warszawskich, między innymi Teatru Wielkiego Opery Narodowej, Teatru Narodowego, Teatru Powszechnego, czy też Teatru Polskiego. Zachowanie uczniów podczas tych wyjazdów zasługuje na szczególną pochwałę. Można powiedzieć, że nasi uczniowie są właściwie przygotowani do odbioru sztuk teatralnych.
Efekty pracy zajęć tanecznych zostały zaprezentowane podczas Balu Gimnazjalnego 14 czerwca, natomiast uczestnicy zajęć teatralnych przedstawili swój występ w czasie corocznej Wigilii dla samorządowców i zakładów pracy na terenie gminy Sarnaki zorganizowanej w szkole oraz uczestniczyli w kolejnej edycji konkursu recytatorskiego na szczeblu gimnazjalnym „Między wierszami”.
W czerwcu 2013 roku w ramach projektu zorganizowany został 4-dniowy wyjazd na trasie Kraków - Oświęcim, Zakopane, Wieliczka, Białka Tatrzańska. Wzięło w nim udział 40 uczniów szczególnie wyróżniających się w pracy na rzecz szkoły i klasy. Należy dodać, że wszystkie zajęcia i wyjazdy do teatrów, na basen i wycieczka były bezpłatne.
Dzięki projektowi zostały zakupione różne materiały papiernicze, malarskie oraz ramki, w których wyeksponowane zostały prace uczniowskie. Wystrój szkoły wzbogacił się o ciekawe dzieła.
Podsumowując, uczniowie biorący udział w projekcie rozwinęli swoje umiejętności sportowe, zwłaszcza w grach zespołowych, doświadczyli wielu pozytywnych wrażeń podczas oglądania spektakli teatralnych, nabyli umiejętności zachowania się w teatrze, zobaczyli przedstawienia światowej sławy autorów (Fredro, Szekspir, Słowacki), co z pewnością zaowocuje w dalszej edukacji, poznali najważniejsze zabytki Krakowa, Wieliczki. Zajęcia artystyczne dały uczniom możliwość rozwoju własnej kreatywności i twórczości, wzbudziły pozytywne nastawienie do własnej osoby oraz nauczyły tolerancji wobec innych.
Koordynator projektu
Dorota Szpura /-/
Projekt „Szkoła Równych Szans – programy rozwojowe szkół. IV edycja bis” współfinansowany
jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego