NiB
Nauka i Biznes
- Szczegóły
- Utworzono: 08-11-10
- Jolanta Chromiec
Nauka i Biznes 2010/2011
Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie
program współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Już trzeci rok nasze gimnazjum uczestniczy w projekcie zatytułowanym „Fascynacje zaklęte w nauce i biznesie. Ogólnopolski program rozwoju kompetencji kluczowych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych i przedsiębiorczości dla uczniów gimnazjów”.
Biorą w nim udział uczniowie kl. III – dwie grupy po 5 osób. Rozwijają swoje zdolności i nabywają nowych umiejętności podczas zajęć prowadzonych metodą warsztatową, poprzez doświadczenia.
Zajęcia odbywają się w środę na 8. i 9. godzinie lekcyjnej.
Zajęcia w zakresie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych prowadzi p. Barbara Radzikowska, w tajniki przedsiębiorczości wprowadza p. Hanna Wasiluk.
Oprócz zajęć w szkole uczniowie uczestniczą w innych formach zdobywania wiedzy.
Po pierwszym roku realizacji projektu uczestniczyli w 11-dniowym obozie naukowym w Dusznikach-Zdroju. W programie obozu były:
- zajęcia terenowe (obserwacje, badania, stawianie hipotez, projektowanie własnych badań)
- warsztaty (analiza i prezentacja wyników realizowanych zadań, kształcenie umiejętności korzystania z dostępnych źródeł i posługiwania się sprzętem laboratoryjnym)
- konwersacje językowe
- wykłady ilustrowane prezentacjami multimedialnymi, pokazami.
- zajęcia rekreacyjno - sportowe i artystyczne.
W drugim roku wyjeżdżali na 5-dniową wycieczkę do Niemiec. Program obejmował następujące miejsca i zadania:
- Poczdam – zwiedzanie miasta, zajęcia w Biosphaere oraz rejs statkiem „szlakiem zamków i ogrodów”;
- Berlin – zwiedzanie i zajęcia w Muzeum Techniki oraz zwiedzanie miasta;
- Drezno – zajęcia w Muzeum Higieny oraz zwiedzanie miasta.
Ponadto uczestnicy programu dwukrotnie wyjeżdżali do Warszawy na pokazy fizyczne prowadzone przez naukowców Politechniki Poznańskiej w ramach programu Omnibus. Wykłady miały formę "żywych" demonstracji, prezentowały wielkie odkrycia fizyki, chemii i biologii. Młodzież mogła wziąć aktywny udział w tych pokazach, np. zadając pytania lub asystując przy eksperymentach.